„Nie” dla dużych reklam w śródmieściu, „tak” dla murali

  • 05.12.2022 18:49

  • Aktualizacja: 17:47 05.12.2022

Po konsultacjach na temat tzw. uchwały krajobrazowej w Radomiu okazało się, że mieszkańcy nie chcą w śródmieściu dużych reklam, ale nie przeszkadzają im murale. Władze przymierzają się do uchwalenia nowego rozporządzenia i uporządkowania tym samym reklamowego chaosu.

Po konsultacjach rozpocznie się inwentaryzacja reklam. W jej wyniku powstanie dokument, który zostanie przedstawiony do publicznej oceny.

Najwięcej głosów pojawiało się w przypadku obszarów śródmiejskich, aby niekoniecznie zakazywać, ale uporządkować, być może ujednolicić na przykład szyldy w obrębie danego budynku i określić ich dopuszczalną liczbę – mówi Agnieszka Stosio z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.

Są formy reklamowe, które zdobyły uznanie i akceptację radomian – dodaje Magda Wielogórska, szefowa Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. – Mieszkańcy bardzo pozytywnie wyrażali się na temat murali. Podobają się reklamy, które są na nieopracowanych architektonicznie ścianach szczytowych – wyjaśniła.

Decyzję o ostatecznym kształcie uchwały krajobrazowej podejmą radni.

Czytaj też: Modernizacja zalewu na Borkach. Dwie firmy przesłały oferty

Źródło:

RDC

Autor:

Anna Orzeł/PA

Kategorie: