Wiadomości
Udostępnij:
„Nie” dla dużych reklam w śródmieściu, „tak” dla murali
-
05.12.2022 18:49
-
Aktualizacja: 17:47 05.12.2022
Po konsultacjach na temat tzw. uchwały krajobrazowej w Radomiu okazało się, że mieszkańcy nie chcą w śródmieściu dużych reklam, ale nie przeszkadzają im murale. Władze przymierzają się do uchwalenia nowego rozporządzenia i uporządkowania tym samym reklamowego chaosu.
Po konsultacjach rozpocznie się inwentaryzacja reklam. W jej wyniku powstanie dokument, który zostanie przedstawiony do publicznej oceny.
– Najwięcej głosów pojawiało się w przypadku obszarów śródmiejskich, aby niekoniecznie zakazywać, ale uporządkować, być może ujednolicić na przykład szyldy w obrębie danego budynku i określić ich dopuszczalną liczbę – mówi Agnieszka Stosio z Miejskiej Pracowni Urbanistycznej.
– Są formy reklamowe, które zdobyły uznanie i akceptację radomian – dodaje Magda Wielogórska, szefowa Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. – Mieszkańcy bardzo pozytywnie wyrażali się na temat murali. Podobają się reklamy, które są na nieopracowanych architektonicznie ścianach szczytowych – wyjaśniła.
Decyzję o ostatecznym kształcie uchwały krajobrazowej podejmą radni.
Czytaj też: Modernizacja zalewu na Borkach. Dwie firmy przesłały oferty
Źródło:
Autor:
Anna Orzeł/PA
Kategorie: