Jak dodać post na Instagramie?

  • 16.11.2022 09:57

  • Aktualizacja: 09:58 16.11.2022

Każdego dnia miliony osób dodaje posty na Instagramie. Jest to fala, której nie da się zatrzymać, ponieważ chcemy dzielić się naszymi dobrymi chwilami, pomysłami, a także trudnymi tematami. Jeśli posiadasz już konto na platformie Instagram, to koniecznie poznaj wszystkie funkcjonalności, aby móc komunikować się ze swoimi znajomymi lub obserwatorami. Sprawdź, w jaki sposób dodać posty, aby miały jak największe zasięgi? Zobacz co oprócz zdjęcia lub grafiki powinno znaleźć się w poście na Instagramie.

Dlaczego warto posiadać konto na Instagramie?

 

Instagram to potężne narzędzie do budowania własnego wizerunku lub wizerunku twojej firmy. Wiele osób rezygnuje z innych środków przekazu, na rzecz właśnie tej platformy. To właśnie na Instagramie możesz zacząć budować społeczność wokół tematu, który najbardziej Cię interesuje. Instagram wygrywa z innymi platformami tym, że jest duża możliwość w angażowaniu obserwatorów poprzez zdjęcia czy InstaStories. Możesz dodać grafiki, ankiety, transmisje live oraz komunikować się z użytkownikami Instagrama na czacie lub w komentarzach. Dobrze przygotowana strategia sprzedaży produktów lub usług powinna być również budowana na podstawie zasięgów możliwych do osiągnięcia przez platformę Instagram.

 

Jak definiujemy post na Instagramie?

 

Publikacja postu na Instagramie oznacza dodanie zdjęcia, grafiki lub filmu wraz z opisem i hasztagami. Wszystkie posty są zapisywane na twoim koncie i są dostępne albo dla wąskiego grona znajomych (profil zamknięty) lub do szerokiego grona odbiorców (profil otwarty dla wszystkich). W ustawieniach profilu możesz wybrać, w jaki sposób chcesz limitować dostęp do treści, które udostępniasz.

 

Jak dodać post na Instagramie? – krok po kroku

 

Jeśli posiadasz już swoje konto na Instagramie oraz zostały określone ramy twojego profilu, to czas na dodanie pierwszego postu. Jest to niesłychanie proste, dlatego w kilku krokach przedstawię Ci, w jaki sposób tego dokonać.

 

Wybierz odpowiedni typ postu

 

Post to nie tylko zdjęcie. Możesz przygotować grafikę, kilka grafik albo krótki film. Możliwości są niesłychanie duże, dlatego pierwszy post powinien być dobrze przemyślany i opublikowany z odpowiednim przesłaniem. Tylko to zagwarantuje nam dużą liczbę lnstagram like. Przed utworzeniem postu, pamiętaj o jakości oraz o odpowiednim rozmiarze grafiki. Wymiary obrazu nie powinny przekraczać 1080 × 1080 pikseli (kwadrat) lub 1080 × 1350 pikseli (prostokąt). Jeśli proporcje nie zostaną zachowane, aplikacja będzie wymagała wykadrowania grafiki przed publikacją.

 

Proces dodawania postu w aplikacji

 

Jeśli obraz został już wybrany, to czas przejść do aplikacji i rozpocząć proces dodawania postu. Po pierwsze, przejdź do swojego profilu i w prawym górnym roku zobaczysz ikonę plusa. Po naciśnięciu zobaczysz pełną listę możliwości publikacji, w tym informacja "Utwórz post". Należy przejść do tej opcji i wybrać: zdjęcie z galerii, zrobienie zdjęcia teraz oraz film. Na początku proponuję, aby przygotować zdjęcie lub film wcześniej, nawet w kilku wersjach, aby wybrać ten najlepszy. Po wybraniu odpowiedniej fotografii lub grafiki będziesz mógł edytować całość poprzez filtry oraz opcje kontrastu i wyrazistości kolorów. Warto sprawdzić, czy zdjęcie będzie wyglądało lepiej po zastosowaniu wyżej wymienionych opcji.

 

Hasztagi oraz opis postu

 

Ostatnia część jest jedną z ważniejszych, ponieważ od niej, w dużej mierze zależą, zasięgi oraz widoczność twojego postu. Na początku warto wybrać hasztagi, które doskonale opiszą twoje zdjęcie, oraz umożliwią wyszukiwanie twojego profilu przez nowych obserwatorów. Wiele osób wyszukuje ciekawych kont do obserwowania, właśnie po hasztagach. Warto wcześniej wykonać research, jakie hasztagi są najbardziej popularne w twojej grupie tematycznej. Zapisz je koniecznie i używaj systematycznie, aby zwiększać twoje szanse na poszerzenie zasięgów. Równie ważnym elementem jest opis postu, który musi być chwytliwy i angażujący dla obserwantów. Powinien nawiązywać do tego co znajduje się na zdjęciu, rozwijać temat, ale również powinien zawierać tzw. call to action. Jest to pytanie do obserwatorów, kontrowersyjne stwierdzenie albo prośba o podzielenie się swoim punktem widzenia. Testuj różne rozwiązania, które pomogą osiągnąć Ci kolejny element w budowaniu zaangażowania obserwatorów poprzez komentowanie.

 

Dodaj rolkę z informacją o nowym poście

 

Wiele użytkowników Instagrama przegląda tylko Rolki, dlatego koniecznie wypromuj swój post właśnie tam. InstaStories umożliwiają przejście do postu poprzez jedno kliknięcie. Jest to bardzo prosty i szybki sposób na zwiększenie zainteresowania opublikowaną treścią.

 

Kto może zobaczyć twój post na Instagramie?

 

W zależności od posiadanych ustawień konta, posty oraz rolki, które publikujesz mogą trafiać tylko do twoich obserwatorów lub do wszystkich osób, które posiadają konta na Instagramie. Aby określić, kto powinien znać twoje treści, możesz przejść do Ustawień profilu, wybrać opcję Prywatność, a następnie wybrać Konto prywatne. Wtedy, tylko osoby, które zaprosisz będą miały podgląd na publikowane przez Ciebie treści. Jeśli nie wykonasz tego kroku, to każdy użytkownik Instagrama może przejść do twojego postu, zobaczyć go, polubić i skomentować.

 

Podsumowując, Instagram to miejsce, gdzie możesz kreatywnie i twórczo przedstawić interesujący Cię temat. Jedną z możliwości jest dodawanie postów, które następnie inni Użytkownicy mogą przeczytać, polubić i skomentować. Sam proces dodawania postu jest bardzo prosty, ale z pewnością należy zwrócić uwagę na jakość zdjęcia, grafiki lub filmu oraz

Kategorie: