Zmiana organizacji ruchu na Trakcie Brzeskim w rejonie budowy S17
W środę około godziny 22:00 rozpoczęło się wdrażanie zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Brzeskim (DK 92) i w rejonie budowanego węzła Warszawa Wschód (Zakręt) w ciągu S17 - poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA przekazała, że od środy od około godziny 22:00 ruch na Trakcie Brzeskim został w całości przeniesiony na jezdnię północną, fragment ronda pod obiektem S17 oraz skrzyżowanie ulic Trakt Brzeski i Rzemieślnicza (z sygnalizacją świetlną). -
Zlikwidowane zostanie tymczasowe rondo na skrzyżowaniu DK 17 i DK 92, a ruch w stronę Lublina będzie odbywał się poprzez skrzyżowanie z sygnalizacją - zapowiedziała Małgorzata Tarnowska.
-
Obecnie realizowane są roboty mostowe związane z budową stumetrowych estakad w ciągu trasy głównej oraz konstrukcji oporowych w ciągu DK2. W zakresie robót drogowych układane są ostatnie fragmenty nawierzchni betonowej, a na drogach lokalnych nawierzchni bitumicznej. Prowadzone są również prace związane z przebudową DK92. Po ostatniej zmianie organizacji ruchu rozebrano starą nawierzchnię na wysokości stacji paliw i układane są warstwy konstrukcji pod nową jezdnię - tłumaczyła.
Nowy węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) - co się zmieni?Małgorzata Tarnowska wskazała, że wzdłuż nowej trasy powstają ekrany dźwiękochłonne. -
Prowadzone są prace związane z budową kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. Zaawansowanie prac to ok. 89 proc. - podała
Przypomniała, że umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 km odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska została podpisana w listopadzie 2017 roku.
-
Trzypoziomowy węzeł będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach. Na najniższym poziomie –1 poprowadzono jezdnię z dwoma pasami ruchu, obsługującą szlak Warszawa - Mińsk Mazowiecki. Na poziomie 0 powstaje rondo, pod którym budowane są przejścia podziemne dla pieszych oraz rowerzystów. Z ronda będzie można wjechać na łącznice węzła. Na poziomie +1 ulokowano drogę ekspresową S17, stanowiącą fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, który w przyszłości zostanie połączony z S8 na wysokości Marek - dodała.
Wartość inwestycji wynosi około 240,6 mln złotych.