Trzecie podejście do odbioru tunelu POW przez strażaków

  • 29.11.2021 14:24

  • Aktualizacja: 14:17 30.08.2022

Po raz trzeci rozpoczęły się odbiory tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Na miejscu pracują strażacy, którzy testują rezerwowy wentylator. Urządzenie nie przeszło poprzedniej próby, zostało wysłane do Portugalii w celu naprawy.
- W środę wpłynęło ponowne zgłoszenie o odbiór. W ciągu 14 dni straż musi się odnieść do tego - mówi RDC Michał Konopka z warszawskiej straży pożarnej.

Następnie instalacje czekają kontrole Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Drogowcy utrzymują, że tunel zostanie otwarty jesienią tego roku.

Naprawiony i zamontowany

Wcześniej rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska poinformowała, że na budowę ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy wrócił po naprawie wentylator. Urządzenie podczas ostatniej kontroli systemu przeciwpożarowego przeprowadzonej przez straż pożarną nie zadziałało tak, jak powinno. - Wentylator został naprawiony i jest zamontowany w tunelu - podkreśliła Małgorzata Tarnowska.

Awaria wentylatora

O uszkodzonym wentylatorze poinformował w połowie października bryg. Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej. - Wentylacja w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy podczas naszych testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych - mówił.

Wskazywał wtedy, że decyzja strażaków wynikała z tego, że wentylacja, która miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym nie trzyma parametrów. - Jest sześć wentylatorów, z czego jeden jest wadliwy - tłumaczył strażak. Wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działały prawidłowo.

POW

Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 roku kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Źródło:

RDC/PAP

Autor:

Cyryl Skiba/PG