Coraz więcej Polaków robi ekologiczne zakupy. To rosnący trend

  • 30.06.2022 11:07

  • Aktualizacja: 14:22 30.08.2022

W trosce o środowisko Polacy zmieniają swoje nawyki zakupowe. Potwierdza to raport Smart Barometr 2022 przeprowadzony na zlecenie Digital Care. Wynika z niego, że ponad połowa badanych skłania się ku ekologicznym rozwiązaniom. Według 49 procent ankietowanych, elektrośmieci to poważny problem.
- Świadomość Polaków ma trend rosnący - mówi Tomasz Nowak z Digital Care. - Z badań wynika, że ta świadomość, jeżeli chodzi o dbanie o środowisko jest troche wyższa wśród osób powyżej 40 roku życia. Młodsza generacja również ma taką świadomość, natomiast myślę, że występuje pewnego rodzaju bunt. Nie chcą być obarczani obowiązkiem ratowania środowiska - informuje.

file="https://www.rdc.pl/wp-content/uploads/2022/06/eko1.mp3" naglowek="Posłuchaj" float="left" szerokosc="100%"]

- Ważne są dla nas rozwiązania proekologiczne - informuje Nowak. - Jeżeli będą osoby miały zaufanie, i będą widziały, że te urządzenia, dające im nowe życie, są ekologiczne, czasy to nowe urządzenia, czy to stare, które trafiają na rynek, są w stanie zapłacić więcej - podkreśla.

file="https://www.rdc.pl/wp-content/uploads/2022/06/eko2.mp3" naglowek="Posłuchaj" float="left" szerokosc="100%"]

Smartfony w szufladach Polaków

- Niestety ciężko nam się dalej pozbywać niektórych elektrośmieci - dodaje. - Większość Polaków, jeśli chodzi o urządzenia mobilne, nie wie co z nimi zrobić, trzyma je w domu. Myślimy, że samych smartfonów Polacy mają w szufladach ponad 30 mln sztuk, to trzy razy więcej niż roczna sprzedaż w Polsce nowych smartfonów - wskazuje.

file="https://www.rdc.pl/wp-content/uploads/2022/06/eko3.mp3" naglowek="Posłuchaj" float="left" szerokosc="100%"]

Wg. ekspertów, po ułożeniu wszystkich smartfonów zalegających w szufladach Polaków jeden za drugim powstałaby ścieżka prowadząca z Warszawy do Lizbony. Większość osób przyznaje, że to dla nich ważne, żeby produkty, które kupują, były przyjazne środowisku (64 proc). Również ponad połowa (55 proc.) uważa, że informacje o wpływie produktu na środowisko są trudno dostępne.

Źródło:

RDC

Autor:

Adrian Pieczka/FP