SŁUCHAJ ONLINE
MENU

Coraz więcej Polaków robi ekologiczne zakupy. To rosnący trend

fot. Thomas Abbs/flickr CC-BY 2.0

W trosce o środowisko Polacy zmieniają swoje nawyki zakupowe. Potwierdza to raport Smart Barometr 2022 przeprowadzony na zlecenie Digital Care. Wynika z niego, że ponad połowa badanych skłania się ku ekologicznym rozwiązaniom. Według 49 procent ankietowanych, elektrośmieci to poważny problem.

Świadomość Polaków ma trend rosnący – mówi Tomasz Nowak z Digital Care. – Z badań wynika, że ta świadomość, jeżeli chodzi o dbanie o środowisko jest troche wyższa wśród osób powyżej 40 roku życia. Młodsza generacja również ma taką świadomość, natomiast myślę, że występuje pewnego rodzaju bunt. Nie chcą być obarczani obowiązkiem ratowania środowiska – informuje.

Ważne są dla nas rozwiązania proekologiczne – informuje Nowak. – Jeżeli będą osoby miały zaufanie, i będą widziały, że te urządzenia, dające im nowe życie, są ekologiczne, czasy to nowe urządzenia, czy to stare, które trafiają na rynek, są w stanie zapłacić więcej – podkreśla.

Smartfony w szufladach Polaków

Niestety ciężko nam się dalej pozbywać niektórych elektrośmieci – dodaje. – Większość Polaków, jeśli chodzi o urządzenia mobilne, nie wie co z nimi zrobić, trzyma je w domu. Myślimy, że samych smartfonów Polacy mają w szufladach ponad 30 mln sztuk, to trzy razy więcej niż roczna sprzedaż w Polsce nowych smartfonów – wskazuje.

Wg. ekspertów, po ułożeniu wszystkich smartfonów zalegających w szufladach Polaków jeden za drugim powstałaby ścieżka prowadząca z Warszawy do Lizbony. Większość osób przyznaje, że to dla nich ważne, żeby produkty, które kupują, były przyjazne środowisku (64 proc). Również ponad połowa (55 proc.) uważa, że informacje o wpływie produktu na środowisko są trudno dostępne.

Czytaj też:

Wysypisko śmieci w Radomiu będzie większe. Miasto zakupi 30 hektarów

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2022 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone