Ponad 85 milionów biletów za łączną wartość blisko miliarda złotych - tyle kupili warszawiacy w komunikacji miejskiej w ubiegłym roku. Dzięki temu, do miejskiej kasy wpłynęło prawie 875 mln zł. Warszawski Transport Publiczny podsumował 2019 rok.
6
RDC
- To jest sukces nas wszystkich - miasta i pasażerów - mówiła Monika Obrębska z Zarządu Transportu Miejskiego. - Sprzedaliśmy ponad 40 milionów biletów więcej, niż zakładał plan. Liczby świadczą o tym, że pasażerowie coraz chętniej korzystają z komunikacji miejskiej - dodała.
Jak co roku najczęściej mieszkańcy stolicy kupowali bilety czasowe. 20-minutowych sprzedano blisko 45 milionów sztuk, natomiast przesiadkowych 75- i 90-minutowych - 32,5 mln.
W przypadku kart miejskich liczby te były nawet ponad 10 razy mniejsze. - Mamy jednak widoczny trend pokazujący, że tradycyjne bilety odchodzą już od popularności - tłumaczyła Obrębska. - Sprzedaliśmy ich 7 milionów mniej niż w poprzednim roku. Warszawiacy korzystają coraz częściej z aplikacji mobilnej. Mamy już sześć podpisanych umów z operatorami komórkowymi - podkreśliła.
Popularnością cieszy się Bilet Metropolitarny, z którego korzystają mieszkańcy podwarszawskich gmin. ZTM ma podpisane umowy z 25 samorządami, w sumie sprzedał ponad 275 tysięcy takich dokumentów.