Tunel POW gotowy jeszcze tej jesieni? GDDKiA nie widzi przeszkód

  • 26.10.2021 22:07

  • Aktualizacja: 14:16 30.08.2022

Choć system wentylacji w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy musi zostać sprawdzony jeszcze raz, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że jesienią tunel będzie można oddać do użytku.
Wczoraj straż pożarna wydała negatywną opinię na temat wentylacji w tunelu POW, która podczas testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych. Okazało się, że jeden z rezerwowych wentylatorów jest wadliwy. - Ma on być czym prędzej naprawiony - wyjaśnia Radiu dla Ciebie rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

- Wykonawca ustala przyczynę awarii. Po usunięciu usterki ponownie wystąpimy do straży pożarnej o przeprowadzenie kontroli. Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej już zapowiedziała, że po złożeniu przez nas wniosku, przeprowadzi przyspieszoną procedurę. Sprawdzony zostanie system wentylacji, bo pozostałe pozytywnie przeszły kontrolę - dodaje Tarnowska.

Wcześniej tunel POW również nie przeszedł odbioru strażaków - nie zadziałała wówczas automatyczna wentylacja.

Rzecznik mazowieckiej Państwowej Straży Pożarnej Karol Kierzkowski podkreślił, że wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działają prawidłowo.

Zapewnił też, że gdy wadliwy wentylator zostanie naprawiony, strażacy jak najszybciej przeprowadzą ponowne testy. – Nie będą to testy, które trwają kilka dni. Uruchomimy przyspieszoną procedurę, podczas której będziemy się zajmować tylko tą jedną wentylacją i nic więcej nie będziemy sprawdzać – przekazał.

Odbiór straży to nie wszystko

Jeśli tym razem straż pożarna wyda pozytywną opinię, następna w kolejności będzie opinia inspektoratu nadzoru budowlanego. Ostatni etap zaś to kontrola wojewody mazowieckiego.

Odbiory dotyczą 4,5-kilometrowego odcinka trasy S2 od węzła Puławska do węzła Warszawa-Wilanów.

Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Źródło:

RDC

Autor:

Cyryl Skiba/PA