Ulice na Białołęce powstają dzięki deweloperom? "Mamy 114 umów"

  • 30.11.2021 21:31

  • Aktualizacja: 14:17 30.08.2022

Budowa i remonty dróg na Białołęce w większości przypadków dzięki deweloperom. Dzielnica ma obecnie 114 aktywnych umów z inwestorami. Ci w ramach stawiania kolejnych bloków, osiedli czy galerii muszą wybudować lub odnowić publiczne ulice.
- To często niewielkie, 100-200-metrowe odcinki - mówi rzeczniczka dzielnicy Białołęka Marzena Gawkowska. - Przebudowa skrzyżowania z ulicami Spedycyjną i Krzyżówki, w głębi osiedla rusza budowa ulicy Łopianowej, na Tarchominie deweloper buduje przedłużenie ulicy Szafrańców, na osiedlu Wiśniewo inwestor prywatny buduje ulicy Dziatwy od Marchołta do Drożdżowej. Wcześniej budował chodnik w Drożdżowej. Kolejny kończy budowę chodnika w ulicy Szałasa. Na osiedlu Tomaszew deweloper buduje ulicę Inną - wylicza.

To właśnie Białołęka jest dzielnicą, gdzie takich inwestycji jest najwięcej.

- To dlatego, że jesteśmy jedną z najszybciej rozbudowywanych dzielnic miasta - przyznaje Marzena Gawkowska. - Czynnych umów na różnym etapie jest w tej chwili na Białołęce 114, a kolejnych 18 przygotowujemy. Co czwarte mieszkanie budowane w stolicy powstaje właśnie u nas, dlatego na największą skalę deweloperzy budują infrastrukturę drogową - tłumaczy.

W przyszłorocznym budżecie na budowę dróg Białołęka przeznaczy 20 mln zł. Tymczasem co roku umowy z deweloperami wynoszą średnio 30 mln zł.

Inwestycje w innych dzielnicach


Ale Białołęka to nie jedyna dzielnica, w której deweloperzy budują ulice.

- Mamy 25 tego typu umów - mówi rzeczniczka Ursusa Agnieszka Wall. - W ten sposób powstanie około 6,5 km nowych ulic w naszej dzielnicy. Prace będą prowadzone między innymi na ulicy Posagu 7 Panien, zrealizowane już są prace przy ulicy Herbu Oksza czy ulicy Brodatego - wskazuje.

We Włochach natomiast w ciągu ostatnich trzech lat podpisano 50 takich umów.

- Szykujemy się do kolejnych - mówi rzeczniczka dzielnicy Małgorzata Kink. - W tym momencie w tym roku mamy 12 nowych umów procedowanych. Od momentu podpisania umowy do realizacji mija czasem parę lat. Najpierw jest konieczne uzyskanie wszelkich zgód przez dewelopera, wybudowanie bloku czy osiedla i dopiero wtedy realizowana jest budowa sieci drogowej - wyjaśnia.

Deweloperzy odpowiadają za kilkaset remontów stołecznych ulic. Zgodnie z prawem, jeżeli nowy budynek wymaga zmiany lub wybudowania drogi, odpowiada za to inwestor.

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PL