Kasprzaka i Redutowa otwarte dla kierowców. To koniec utrudnień na Woli?

  • 05.02.2024 07:21

  • Aktualizacja: 11:26 05.02.2024

Nowe jezdnie ulic Kasprzaka i Redutowej na warszawskiej Woli zostały otwarte dla kierowców o godz. 9:00. To oznacza koniec utrudnień w tym miejscu związanych z przygotowaniami do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli. Na węźle łączącym Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne są już wszystkie pasy ruchu. Na miejscu jest nasz reporter Adrian Pieczka.

Ulice Kasprzaka i Redutowa są w pełni otwarte dla kierowców. To końcówka wielkiej inwestycji i wielkich utrudnień na Woli.

Na miejscu jest nasz reporter Adrian Pieczka. Jak przekazuje, ruch w stronę Bemowa nie jest teraz duży, ale zmiana na pewno poprawi sytuację w trakcie popołudniowych szczytów, gdy Kasprzaka mocno się korkowała.

W miniony weekend wykonawca malował pasy i ustawiał znaki dla stałej organizacji ruchu.

Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich informuje, że zostały jeszcze ostatnie prace nad tramwajem, ale część ulic można już otworzyć.

Na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka wzdłuż wybudowanego torowiska. Także w poniedziałek 5 lutego o godzinie 9 zostanie otwarta wschodnia jezdnia ulicy Redutowej prowadząca w stronę ulicy Olbrachta — mówi Dutkiewicz.

Sam tramwaj ma pojechać po torach nieco później, ale prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu.

Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia. Do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym. Otwieranie torów będzie zależało od pogody — informuje Dutkiewicz.

Kierowcy jednak nadal muszą się liczyć z utrudnieniami w okolicach Wolskiej i Ordona – tam prace zakończą się najpóźniej.

Kończymy jeszcze roboty na skrzyżowaniu Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli do dyspozycji jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Z kolei Wolską w stronę Redutowej samochody pojadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcą w Elekcyjną. Nie będzie można pojechać w lewo w Ordona — wyjaśnia.

Budowa linii tramwajowej i pozostałej infrastruktury oficjalnie ma zakończyć się pod koniec marca.

Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.

Nowa trasa tramwajowa będzie miała 3,5 km długości i cztery przystanki. Jej budowa zajęła blisko trzy lata.

Inwestycja to nie tylko tory i ulice, ale aż 94 nowych drzew. Będą także krzewy, trawy ozdobne i byliny przy peronach tramwajowych i skrzyżowaniach, w pasach między jezdniami oraz wzdłuż Wolskiej. Drzewa uzupełnią szpalery wzdłuż Wolskiej i Kasprzaka. Staną także w innych miejscach, gdzie trwają prace. Tory na Kasprzaka zostały obsadzone rozchodnikiem. Na skraju torowiska i parku Powstańców Warszawy będzie podwójny, a miejscami nawet potrójny szpaler drzew.

Czytaj też: Jest przetarg na rewitalizację Skweru Gwary Warszawskiej

Źródło:

RDC

Autor:

RDC /RDC