PKP PLK: będą nowe przystanki na linii średnicowej w Warszawie

  • 28.03.2019 12:49

  • Aktualizacja: 00:15 26.07.2022

PKP Polskie Linie Kolejowe planują - wraz z modernizacją warszawskiej linii średnicowej - wybudowanie nowych przystanków przy rondzie de Gaulle'a i Solec położonego bliżej Wisły - poinformował w czwartek prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Zlikwidowany zostałby zaś przystanek Powiśle. PKP PLK nie planują natomiast budowy przystanku Bracka.
"PKP Polskie Linie Kolejowe szykują się do przebudowy warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia-Warszawa Wschodnia. Inwestycja zapewni większe możliwości sprawnych połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych" - poinformowała w czwartek spółka.

Wzrost przepustowości

Jak wyjaśniono, dzięki tej inwestycji wzrośnie przepustowość: z 16 par pociągów na godzinę na linii średnicowej do 24 par oraz z 14 par pociągów na godzinę na linii dalekobieżnej do 20 par.

Przy współpracy z urzędem miasta, perony WKD będą mogły być usytuowane na stacji Warszawa Śródmieście. Zdaniem pomysłodawców, takie rozwiązanie umożliwiłoby korzystniejszy układ komunikacyjny w ścisłym centrum stolicy. Obecnie trasa WKD kończy się przed stacją Warszawa Centralna od strony Dworca Zachodniego.=

Dodatkowe przystanki

- Analizując konieczność przebudowy tunelu średnicowego mamy propozycję, która wskazuje na możliwość utworzenia dodatkowego przystanku zlokalizowanego przy rondzie de Gaulle'a. (...) Mógłby też powstać nowy przystanek Solec blisko Wybrzeża Kościuszkowskiego. Natomiast zlikwidowany zostałby przystanek Powiśle - powiedział Merchel.

Prezes wyjaśnił, że w nowej konfiguracji odległość między przystankiem Solec a Rondo de Gaulle'a wyniosłaby ok. 1 tys. m. Taka sama odległość dzieliłaby rondo de Gaulle'a od Warszawy Śródmieście.

Dlatego, aby nie zmniejszać częstotliwości kursowania pociągów, zlikwidowany zostałby przystanek Powiśle. Nie byłoby też konieczności budowy przystanku przy ul. Brackiej, między Warszawą Śródmieście a rondem de Gaulle'a, gdyż to również pogorszyłoby przepustowość linii.

Merchel wskazał, że modernizacja warszawskiej linii średnicowej jest konieczna, aby zwiększyć o około połowę przepustowość trasy, która została zbudowana między 1926 a 1935 r.



Źródło:

PAP

Autor:

PG