GITD po pierwszych kontrolach w Arrivie: są nieprawidłowości
Pierwsze wyniki kontroli w firmie Arriva, która rozpoczęła się w drugiej połowie maja wskazują na to, że były wykrywane pewne nieprawidłowości w zakresie nieprzestrzegania norm czasu pracy kierowców - powiedział w środę Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
W środę przed siedzibą Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie odbył się briefing prasowy z udziałem Głównego Inspektora Transportu Drogowego Alvina Gajadhura oraz Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego Krzysztofa Chojnackiego.
Kontrole drogowe i w siedzibach firmW trakcie briefingu Alvin Gajadhur zapewnił, że inspektorzy w całym kraju "prowadzili, prowadzą i będą prowadzili systematyczne kontrole autobusów komunikacji miejskiej".
Jak dodał, od początku roku przeprowadzono blisko 2,3 tys. kontroli drogowych. -
Prowadzimy również kontrole w siedzibach firm realizujących przewozy w ramach komunikacji miejskiej - podkreślił, dodając, że w firmie Arriva kontrola ta rozpoczęła się w drugiej połowie maja. Jak wskazał, w jej ramach analizowane są m.in. uprawnienia kierowców oraz stan pojazdów dopuszczanych do ruchu.
Gajadhur doprecyzował, że analizowanych jest ok. 1,2 tys. kierowców, z czego ok. 120 jest podanych dokładnej analizie - także m.in. w zakresie przestrzegania norm czasu pracy. Jak dodał, pierwsze wyniki wskazują na to, że były wykrywane pewne nieprawidłowości w zakresie nieprzestrzegania norm czasu pracy kierowców. -
Szczegóły podamy po zakończeniu kontroli, gdyż jeszcze te rzeczy są analizowane - zaznaczył.
Brak ciągłości przeglądów pojazdów Z kolei w przypadku kontroli taboru na blisko 400 pojazdów, które są w posiadaniu firmy, w ponad 20 przypadkach inspektorzy wykryli brak ciągłości badań technicznych pojazdów. -
Ale to też musi jeszcze zostać dokładnie przenalizowane - wskazał Gajadhur.
Szef GITD poinformował również, że w środę rozpoczęła się kontrola w trzech firmach świadczących usługi komunikacyjne na terenie Warszawy. -
Przede wszystkim będziemy sprawdzali, czy kierowcy nie pracują równocześnie w kilku firmach - wskazał, dodając, że może to skutkować nieprzestrzeganiem norm czasu pracy.
Ocenił przy tym, że "to właśnie ZTM powinien weryfikować takie rzeczy, natomiast z informacji, które posiadamy, wynika, że miasto nie dopełnia swoich obowiązków i takich rzeczy nie weryfikuje".
Krzyżowe kontrole w trzech firmach w WarszawieZ kolei Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego Krzysztof Chojnacki przekazał, że rozpoczęte w środę kontrole w trzech przedsiębiorstwach świadczących usługi przewozowe na terenie miasta stołecznego Warszawy, po raz pierwszy mają formułę kontroli krzyżowej. -
W dniu dzisiejszym zabezpieczamy materiały w trzech firmach. Tylko w jednej z firm już udało nam się zabezpieczyć dokumenty jeśli chodzi o pracę ponad 1,3 tys. kierowców - powiedział Chojnacki na briefingu prasowym.
Dodał, że w kolejnych dwóch firmach szacunkowa liczba dokumentów, które zostaną zabezpieczone będzie dotyczyła odpowiednio 4 i 1,5 tys. kierowców.
-
Skala materiału jaki musimy przeanalizować jest przeogromna - ocenił Chojnacki. Dodał, że w środę zabezpieczony został materiał dotyczący kierowców, karty pracy, ale również materiał dotyczący funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz "wszelkiego rodzaju zezwolenia, licencje, dokumenty dotyczące pojazdów".
W związku z dwoma głośnymi wypadkami w stolicy policjanci ze stołecznej drogówki rozpoczęli w środę wzmożone kontrole stanu trzeźwości i stanu psychofizycznego kierowców miejskich autobusów. Warszawski ratusz zawiesił też umowę z firmą Arriva, dla której pracowali obaj kierowcy uczestniczący w wypadkach.