Kolej podsumowała rozwój sieci: Szybsze pociągi, powrót dawnych połączeń, nowe tory

  • 18.07.2023 08:32

  • Aktualizacja: 14:28 18.07.2023

Budowa blisko 8000 kilometrów torów, likwidacja kolizyjnych przejazdów, przywrócenie połączeń na niektórych liniach czy przyspieszenie jazdy pociągów o średnio 5 kilometrów na godzinę – tak PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały rozwój sieci kolejowej w kraju i regionie.

PKP PLK podsumowały rozwój sieci kolejowej w województwie mazowieckim.

Wśród najważniejszych inwestycji w regionie jest m.in. budowa 12 wiaduktów i tuneli na Rail Baltica czy przywrócenie połączeń Ostrołęka – Chorzele i Wieliszew – Zegrze.

Jak przekazał prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, udało się już m.in. przyspieszyć połączenia z Warszawy.

– Do Radomia w tej chwili pociągi jeżdżą około godziny, a wcześniej było to ponad dwie godziny. Warszawa – Lublin to godzina i 40 minut, a było 2,5 godziny. Jesteśmy też na końcowym etapie realizacji stacji Białystok, w 2024 roku cała linia będzie już zmodernizowana – mówi.

Jedną z kluczowych inwestycji jest remont stacji Warszawa Zachodnia. Ten potrwa do końca 2024 roku.

Później kolejarze będą przygotowywać się do wielkiej przebudowy linii średnicowej. Do tego czasu chcą przystosować stację Warszawa Gdańska.

 Jeszcze w tym roku chcemy wybudować tymczasowy peron 5, co umożliwi jedną krawędź peronową, gdzie pociągi będą mogły się zatrzymywać. W przyszłym roku chcemy też wybudować dodatkowe przejście podziemne, co umożliwi w sposób bardziej płynny dla pasażerów przejście na peron i wyjście po przyjeździe pociągu – dodaje Merchel.

Na terenie całego kraju PKP PLK zrealizowała inwestycje na ponad 66 mld zł z Krajowego Programu Kolejowego lat 2015–2023. Do pełnej realizacji pozostało kilkanaście miliardów złotych.

Czytaj też: Zabytkowy dworzec kolejowy w Gąsocinie zostanie wyremontowany

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PA