Jest kompromis mieszkańców w sprawie Mostu Krasińskiego

  • 07.01.2016 10:09

  • Aktualizacja: 21:21 25.07.2022

Mieszkańcy Żoliborza, Targówka i Pragi Północ wypracowali kompromis w sprawie budowy Mostu Krasińskiego. Kolejnym krokiem „pogodzonych” mieszkańców lewo- i prawobrzeżnych dzielnic jest wysłanie oświadczenia, wraz z piętnastoma postulatami dotyczącymi budowy mostu, do ratusza.

Mieszkańcy z Żoliborza, Targówka i Pragi Północ działający w lokalnych organizacjach: Forum Rozwoju Warszawy; Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "Michałów"; Ruch Sąsiedzki - Targówek, Zacisze, Bródno; Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze oraz Stowarzyszenie Nowy Żoliborz wystąpili wspólnie do władz miasta o zaprzestanie prac nad obecnym, budzącym kontrowersje projektem trasy Krasińskiego oraz zaprezentowali 15 postulatów dla trasy Krasińskiego, które pozwolą na osiągnięcie kompromisu akceptowalnego po obu stronach Wisły.


Autorzy oświadczenia sprzeciwiają się licytacji na ilość „za” i „przeciw”, która doprowadziła do skonfliktowania warszawiaków z dzielnic przez które przechodzić będzie trasa Krasińskiego. Mieszkańcy domagają się rozpoczęcia prac nad projektem mostu wraz z ulicą na Bródno od nowa. Prace powinny zacząć się od przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych, które pozwolą projektantom przygotować nowy projekt.


W piętnastopunktowym postulacie znajdziemy kompleksowe propozycje odnoszące się do Żoliborza, Targówka oraz Pragi Północ. Chodzi przede wszystkim o znaczne ograniczenie skali inwestycji poprzez zmniejszenie ilości pasów ruchu i ich zwężenie tak, aby trasa była połączeniem lokalnym, a nie tranzytowym. W planie mieszkańców most ma traktować priorytetowo komunikację publiczną oraz zawierać nowoczesną infrastrukturę pieszą i rowerową.


W odniesieniu do dzielnic prawobrzeżnych zdaniem autorów niezbędne jest przedłużenie trasy do ulicy Matki Teresy z Kalkuty razem z budową mostu przez Wisłę. W „pakiecie” mieszkańców znajdują się również postulaty budowy wygodnej przesiadki do pociągów SKM przy dworcu PKP Praga oraz zagwarantowanie szybkiego uchwalenia planów miejscowych terenów położonych wzdłuż planowanej trasy.

Źródło:

mat. prasowe Miasto Jest Nasze