Wiadomości
Udostępnij:
Tymczasowy chodnik na Marywilskiej i zmiany w ruchu przez remont wiaduktu [SPRAWDŹ]
-
25.10.2022 10:46
-
Aktualizacja: 07:27 26.10.2022
Dziś lub najpóźniej jutro mieszkańcy tzw. Zielonej Białołęki przejdą Marywilską. W związku z rozbiórką wiaduktu przejście zostało zamknięte. Ruch planowano przywrócić w poniedziałek, tak się jednak nie stało z powodu „niekontrolowanego przemieszczenia podpory”.
Remontowany wiadukt został zamknięty dla samochodów i pieszych, ponieważ niespodziewanie przemieściła się jedna z podpór, co groziło zawaleniem całej konstrukcji.
Wykonawca ma zbudować tymczasowy chodnik, którym mieszkańcy z jednej strony Marywilskiej dojdą do przystanków na Marcelinie. Tam też znajdują się m.in. przychodnie, sklepy i szkoły.
– Na ruch kołowy trzeba będzie jednak poczekać kilka tygodni – mówi Tamás Dombi z Zarządu Dróg Miejskich. – Na pewno pozostaną objazdy. Analizujemy też możliwość wprowadzenie ruchu obok zburzonego, a następnie budowanego wiaduktu. Wszystkie te analizy są prowadzone. Jak będą znane wyniki, na pewno podamy je do publicznej wiadomości – zapewnia.
Przebudowa ponad 50-letniego wiaduktu w ciągu ul. Marywilskiej na odcinku między ulicami Smugową a Kupiecką rozpoczęła się na początku września.
Wykonawca miał rozebrać najpierw zachodnią połowę wiaduktu, a następnie ją zbudować. Ruch odbywał się wahadłowo po wschodniej stronie. Teraz obie nitki mają być odbudowane jednocześnie.
Zmiany w komunikacji
Trasy autobusów linii 176 i N64 zostały skrócone do przystanku MARCELIN po południowej stronie wiaduktu. Po północnej stronie wiaduktu uruchomiona została linia zastępcza Z76 o trasie:
Z76: SMUGOWA – Marywilska – Czołowa – Bohaterów – Ołówkowa – Parowozowa – Polnych Kwiatów – J. Mehoffera – Raciborska – CHOSZCZÓWKA (powrót: Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – …)
W godzinach szczytu na trasę Z76 wysyłane są dodatkowe autobusy. Dodatkowo wydłużone do ok. godz. 1.00 zostało kursowanie autobusów linii 133. W godzinach nocnych autobusy jeżdżą zmienioną trasą:
133: TARCHOMIN – W. Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska – Światowida – J. Mehoffera – Modlińska – Klasyków – Bohaterów – Ołówkowa – Parowozowa – Polnych Kwiatów – J. Mehoffera – Raciborska – CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – M. Jeżowskiego – Parcelacyjna – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN
W ten sposób autobusy dojeżdżają do wyłączonego z ruchu odcinka ulicy Marywilskiej a na pozostałych odcinkach tras połączenia są zapewnione przez:
- po południowej stronie autobusami linii 176 (dzień) i N64 (noc) na standardowym odcinku trasy czyli 176 najkrótszą trasą do metra M2 na stacji Bródno; N64 do Dworca Centralnego,
- po północnej stronie autobusami Z76, które kursują trasą taką samą jaką miał autobus 176 przed rozbiórką wiaduktu.
Autobusy linii 133 uzupełniają tę ofertę. Wydłużenie godzin kursowania i zmiana trasy w godzinach nocnych komunikuje Choszczówkę (oraz ulice w zasięgu linii 176 na stałej trasie) po zakończeniu kursowania przez autobusy linii Z76.
Koleją na Marywilską
Połączenie między obydwoma odcinkami ulicy Marywilskiej jest możliwe pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej linii S3 oraz Kolei Mazowieckich R90 między stacjami Warszawa Płudy a Warszawa Żerań. W dni powszednie SKM S3 kursuje co ok. 30 min. co oznacza dwa kursy na godzinę; w godzinach szczytu porannego (między godz. 5.00 a 6.00) co ok. 20 min. co oznacza trzy kursy w ciągu godziny. R90 kursuje raz na godzinę a w godzinach szczytu są dwa kursy w godzinie.
Od poniedziałku SKM wydłużyła w dni robocze część składów na linii S3, co oznacza, że większość kursów jest obsługiwana pociągami o większej pojemności. Pociągi sześciowagonowe zostały zastąpione 10-wagonowymi (liczba miejsc dla pasażerów wzrosła z ok. 900 do 1600 w każdym) lub 8-wagonowymi (w każdym przybyło więc o 500 miejsc). Na linii S3 utrzymane zostały również dotychczasowe obsady innych obiegów, na których pasażerowie mogli podróżować dotąd w dni powszednie w pociągach 10-wagonowych.
Czytaj też: Strefa Tempo 30, czyli gdzie w Warszawie będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h?
Źródło:
Autor:
PA
Kategorie: