Budowa tramwaju do Warszawy Zachodniej. Wybrano wykonawcę prac dla ostatniego odcinka

  • 09.10.2023 16:09

  • Aktualizacja: 15:17 09.10.2023

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę prac dla odcinka od dworca do węzła z ul. Grójecką. To ostatni półtorakilometrowy odcinek nowej linii łączącej ulicę Kasprzaka z budowaną trasą do Wilanowa. — Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny do stacji metra. Różnicą będzie wysokość peronów, bo podłoga w tramwajach jest niżej niż w metrze — mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Ponad 365 mln zł będzie kosztować budowa tramwaju do Warszawy Zachodniej. Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę prac dla odcinka od dworca do węzła z ul. Grójecką.

Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz oznajmia, że to ostatni półtorakilometrowy odcinek nowej linii łączącej ulicę Kasprzaka z budowaną trasą do Wilanowa.

Tramwaj pojedzie tunelem o długości około pięciuset metrów pod Parkiem Pięciu Sióstr. Wyjazd z tunelu znajdzie się pomiędzy jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku, na wysokości dawnej Szkoły Kolejowej. Następnie trasa pobiegnie między jezdniami ulic Bitwy Warszawskiej aż do ulicy Grójeckiej  — tłumaczy Dutkiewicz.

W ramach inwestycji powstanie też przystanek pod remontowanym Dworcem Zachodnim. 

Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny do stacji metra. Różnicą będzie wysokość peronów, bo podłoga w tramwajach jest niżej niż w metrze. Te perony będą bardzo blisko peronów kolejki WKD. Znajdą się na poziomie minus dwa. Budujemy także ruchome schody, windy. Pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz — mówi Dutkiewicz.

Czas przejazdu tramwajem z ulicy Grójeckiej do Dworca Zachodniej zajmie około 5 minut. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 - 2025.

Czytaj też: Uciekając przed policją, rozbił kilka samochodów. Są zarzuty dla kierowcy Maserati

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/JD