Pociągiem z Warszawy do Białegostoku w dwie godziny. Trwa budowa nowego mostu nad Bugiem

  • 06.02.2018 21:30

  • Aktualizacja: 23:12 25.07.2022

Trwa budowa mostu na Bugu i modernizacja stacji w Małkini oraz torów pomiędzy Sadownem a Czyżewem. Podróże po Mazowszu i Podlasiu mają być krótsze i wygodniejsze. 
Nowe wiaty, oświetlenie, ławki i antypoślizgowa nawierzchnia - to udogodnienia, jakie powstaną na czterech przystankach i dwóch stacjach na trasie Sadowne – Czyżew. Dzięki podwyższeniu peronów oraz budowie wind i pochylni zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych zdolnościach poruszania się.




Prace rozpoczęły się od stacji Sadowne w stronę Białegostoku. Trwają również prace związane z budową trzech mostów, przepustów oraz przejścia dla pieszych pod torami na stacji Małkinia. Budowane są perony na przystankach: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka oraz Szulborze Koty.

Nowy most nad Bugiem

Dotychczasowy jednotorowy odcinek Prostyń Bug – Małkinia ma być dwutorowy. Podobnie zaplanowano nowy most nad rzeką Bug. Znacznie ułatwi to przejazd pociągów, który dotychczas był ograniczony przez jazdę jednym torem. Teraz trwa budowa pierwszego mostu. Po zakończeniu przejmie on ruch pociągów odbywający się po obecnym starym moście kratownicowym. Kolejnym etapem będzie rozbiórka starego mostu i budowa drugiej przeprawy. Pod torami zapewnione będzie przejście dla zwierząt.

W dwie godziny z Warszawy do Białegostoku

Zakończyły się już prace między Warszawą a Sadownem. Pasażerowie mogą korzystać z nowych peronów. W użytku są nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie przebudowy fragmentu trasy E 75 od Czyżewa do Białegostoku.

Dzięki modernizacji kolejnych odcinków trasy, podróż z Warszawy do Białegostoku ma skrócić się do poniżej dwóch godzin. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2021 r.

Źródło:

mat. prasowe

Autor:

RDC