J. Bartosiak nie jest już prezesem spółki odpowiedzialnej za CPK
Prezes spółki celowej do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego Jacek Bartosiak, z przyczyn osobistych, zrezygnował z funkcji prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny - poinformowała spółka w przesłanym komunikacie.
Na swoich miejscach w zarządzie pozostali: Dariusz Sawicki odpowiedzialny za część lotniskową, Piotr Malepszak, który odpowiada za część kolejową, i Michał Wrona, w którego gestii są kwestie finansowe. Spółka celowa kontynuuje przygotowania do budowy CPK.
Względy osobiste, opinia niezmienna-
Rozumiem i szanuję decyzję Jacka Bartosiaka, a jednocześnie dziękuję mu za ogrom pracy organizacyjnej w trudnym początkowym okresie działania spółki. CPK to najważniejszy rządowy projekt infrastrukturalny w Polsce. Do jego realizacji udało nam się już stworzyć zespół uznanych fachowców, co gwarantuje ciągłość tego projektu. Uzgodniłem z Jackiem, że nadal możemy liczyć na jego wsparcie przy Programie CPK. Uzgodniłem z Jackiem, że nadal możemy liczyć na jego wsparcie przy Programie CPK - powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK.
-
Moja rezygnacja motywowana jest wyłącznie sprawami osobistymi. Chcę z całą mocą podkreślić, że moja opinia co do konieczności budowy CPK pozostaje niezmienna. W interesie Polski i Europy Środkowo-Wschodniej jest jak najszybsze uruchomienie CPK, który będzie impulsem dla PKB, wehikułem do tworzenia miejsc pracy oraz poprawi mobilność społeczną regionu i zwiększy bezpieczeństwo Polski - dodaje cytowany w komunikacie Jacek Bartosiak, były prezes CPK.
Wcześniej jako doradcaJacek Bartosiak stał na czele spółki CPK od połowy października ubiegłego roku. Do 30 listopada w spółce funkcjonował jednoosobowy zarząd. Od pierwszego grudnia do Jacka Bartosiaka dołączyli trzej pozostali członkowie zarządu: Dariusz Sawicki, Piotr Malepszak i Michał Wrona.
Przed objęciem funkcji w zarządzie spółki Jacek Bartosiak był członkiem zespołu doradczego przy pełnomocniku rządu do spraw budowy CPK. Wcześniej jako adwokat był partnerem zarządzającym w kancelarii prawnej zajmującej się obsługą biznesu. Bartosiak to również uznany ekspert ds. geopolityki i strategii: dyrektor Programu Gier Wojennych i Symulacji w Fundacji Pułaskiego i Senior Fellow w Potomac Foundation w Waszyngtonie. Jest autorem książek "Pacyfik i Eurazja. O wojnie" i "Rzeczpospolita między lądem a morzem. O wojnie i pokoju".
CPKCentralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd pociągiem między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.