Pociągi z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego pojadą już we wrześniu. Dobre wieści dla około 10 tysięcy mieszkańców przekazał w „Poranku RDC” prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Gość Grzegorza Chlasty zapowiedział, że modernizacja tej linii kolejowej zakończy się zgodnie z planem.
Podróż ma być bezpieczniejsza i szybsza. Wymienione zostaną 22 km sieci trakcyjnej i 22 km linii kolejowej. W ramach modernizacji trasy między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim powstanie też nowy przystanek Parzniew, tunel drogowy w Pruszkowie i dwa przejścia podziemne. – Patrzymy realnie na zakres prac – mówił w sierpniu Daniel Boruchalski – dyrektor projektów w PKP PLK.
Roboty na tym odcinku to duże utrudnienia dla pasażerów. Kolej wraz z warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego przygotowały alternatywę. Na komunikację zastępczą składają się cztery specjalne linie autobusowe i dodatkowe kursy na istniejących trasach. – Skuteczność linii zastępczych zależy od sytuacji na drogach – mówił przed rozpoczęciem prac Marek Chmurski z ZTM.
Po modernizacji maksymalna prędkość na linii podmiejskiej wzrośnie do 120 km/h. Czas dojazdu z Grodziska do Warszawy Zachodniej ma skrócić się o 4-5 minut, przy uwzględnieniu postoju na nowym przystanku. Nowe urządzenia zwiększą też przepustowość. To powinno nastąpić do końca roku.
Cała inwestycja ma kosztować ponad 285 milionów złotych. Część środków pochodzi z unijnego dofinansowania.