Kolejny, trzeci już peron po modernizacji zostanie udostępniony podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia w marcu tego roku - poinformował we wtorek podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Jak dodał prezes PKP S.A Ireneusz Merchel, już jedna trzecia całej inwestycji jest gotowa.
3
RDC/PAP
Na stacji prowadzone są teraz prace związane z budową peronu numer 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego.
- Przystępujemy do drugiej fazy - mówił dyrektor kontraktu Jakub Konkiewicz. - Realizowane będą obiekty na zachodniej części stacji. Są to bardzo duże obiekty o łącznej długości ponad 1,5 km. W ramach tej drugiej fazy przeniesiemy się bardziej na zachód. Tutaj oddamy peron nr 8 i dopiero po zakończeniu obiektów, przejdziemy do kolejnych peronów, czyli 5, 4 i 3 - wyjaśnił.
- Już 35 procent prac za nami - mówił prezes PKP S.A Ireneusz Merchel. - Już wymienione zostało ponad 6 km torów, ponad 40 rozjazdów, ale to co jest najważniejsze i widoczne, to zadaszenie, kładka, przejście podziemne, które jest realizowane. Mogę powiedzieć, że zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez wykonawcę, wszystkie prace są realizowane - zapewnił.
Podróżni korzystają z 200-metrowego odcinka kładki od ulicy Tunelowej. Tędy zapewniony jest dostęp na perony nr 6, 5, a od 16 stycznia do peronu nr 7. Od peronu nr 5 otwarte jest przejście podziemne w stronę Alei Jerozolimskich.
Koszt modernizacji stacji Warszawa Zachodnia jest szacowany na 2 miliardy złotych. W 2023 roku cała infrastruktura ma zostać oddana do użytku.
Stacja Warszawa Zachodnia to największy w Polsce pod względem liczby kursujących pociągów węzeł kolejowy. Średnio na dobę przez stację przejeżdża około tysiąca składów pasażerskich aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.