Projekt logo, czyli co zrobić, aby było ono skuteczne?

  • 19.08.2021 08:36

  • Aktualizacja: 21:56 15.08.2022

Zadbanie o wizerunek firmy to jedno z najważniejszych zadań, pomagające w sprzedaży. Projekt logo ma w tym procesie ogromne znaczenie. Jest on wykorzystywany na wszystkich produktach trafiających do sprzedaży, a także w komunikacji z potencjalnymi klientami. Musi być więc łatwy do zapamiętania i skojarzenia. Jakie jeszcze powinno być logo, aby mówić o jego skuteczności?
Rzadkością jest, aby firma nie posiadała własnego logo. Zrozumiałe jest to w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, działających na mniejszą skalę. Jednak firmy, które sprzedają swoje produkty klientom indywidualnym, ale także biznesowym, powinny dać się łatwo rozpoznawać na tle konkurencji. Zabieg ten realizowany jest poprzez projekt logo, umieszczany w wielu miejscach. Znajdziemy go zatem na stronie internetowej, wizytówkach pracowników, produktach, banerach reklamowych, a także ulotkach. Na co zatem zwrócić uwagę, aby logo było skuteczne?

Co to znaczy „skuteczne logo”?

Wiele osób, kiedy rozmawia ze studiem graficznym na temat wykonania projektu logo, wspomina o tym, że musi być on skuteczny. Co to tak naprawdę znaczy? Logo to charakterystyczny znak graficzny, który działa na wyobraźnię potencjalnych klientów. Zatem skuteczne to takie, które wpływa na rozpoznawalność marki oraz zwiększa sprzedaż jej produktów. To projekt, który da się łatwo skojarzyć, a dodatkowo budzi pozytywne emocje. Efektywne logo to również takie, którym klienci chcą się chwalić, jak np. marki Apple - gdzie przykładem może być naklejka na samochodach, czy też sprzętach elektronicznych innych producentów.

Co zrobić, aby projekt logo był skuteczny?

O efektywności logo decyduje wiele rzeczy. Przede wszystkim jakość jego wykonania. To, czy zlecimy projekt logo studiu graficznemu, czy też zrobimy go sami w generatorze, ma ogromne znaczenie. Zauważyć możemy między tymi materiałami spore różnice - chociażby poprzez wzgląd na unikalność. Co jeszcze należy zrobić, aby logo było efektywne?
Nie bierz pod uwagę dużej ilości kolorów
Projekt logo trafia do szerokiego grona odbiorców. Aby ułatwić im jego odbiór, nie warto stosować dużej ilości kolorów. Wtedy następuje problem z jego odzwierciedleniem w wyobraźni. Najlepszym rozwiązaniem jest bazowanie na maksymalnie 3 kolorach. Chociaż łatwo zauważyć, że często firmy decydują się tylko na jeden, zwłaszcza kiedy przechodzą rebranding.

Ogranicz typografię

Skomplikowane i różne kroje fontów w logo zawsze stanowią wyzwanie dla potencjalnych klientów. Wtedy też najczęściej dochodzi od przekręcania nazwy firmy, a także problemów z jej zapamiętaniem. Z tego też względu dobrze jest postawić na jeden font, ewentualnie dwa, ale takie, które nie będą trudne w odbiorze i prawidłowym odczytaniu.

Postaw na wyjątkowy projekt


Pojawienie się nowej firmy w branży, gdzie konkurencja jest dość duża, to zawsze ryzyko powielenia utartych schematów. Trudno jest odróżnić projekt logo różnych przedsiębiorstw, ponieważ są do siebie bardzo podobne. Często wykorzystują dokładnie ten sam motyw przewodni. Warto jednak nie iść tą samą ścieżką, tylko zaproponować coś nowego, świeżego. Logo będzie wtedy wyróżniało się na tle konkurencji, a klienci łatwo je skojarzą z konkretną firmą i wybiorą jej produkty.

Minimalizm i prostota to dobra droga

W ramach tak bardzo popularnych w ostatnim czasie rebrandingów wielu znanych marek możemy zauważyć pewną prawidłowość. Wszyscy upraszczają projekty logo, aby były one łatwiejsze w odbiorze, a tym samym dopasowane do najnowszych trendów. Prostota i minimalizm okazują się najlepszym sposobem na stworzenie skutecznego znaku firmowego. Jest ono dobrze odbierane przez klientów, którzy nie potrzebują tracić czasu na rozszyfrowanie grafiki i tego, co firma chciała nią przekazać.

Twoja firma potrzebuje skutecznego logo, które będzie wpływać na sprzedaż? Skontaktuj się ze studiem graficznym GoodProject! https://goodproject.pl/

Podsumowanie

Skuteczny projekt logo sprawia, że klienci chętniej sięgają po produkty lub usługi konkretnej firmy. Jego efektywność można uzyskać, tworząc grafikę nieskomplikowaną w odbiorze. Nie powinna ona zatem zawierać dużej ilości kolorów oraz fontów, utrudniających właściwe odczytanie nazwy. Wtedy też będzie ono łatwiej się kojarzyć i wzbudzać pozytywne emocje.

Kategorie: