„Kwarantanna w Hi-Fi” w RDC. Retransmisja recitalu Olgi i Natalii Pasiecznik [ZOBACZ]

  • 10.08.2022 07:27

  • Aktualizacja: 10:47 16.08.2022

Już dziś przypomnimy recital Olgi i Natalii Pasiecznik w studiu RDC! Dwie znakomite artystki z Ukrainy wystąpiły 7 kwietnia w ramach cyklu "Kwarantanna w Hi-Fi". Zapraszamy na stronę rdc.pl oraz na kanał YouTube Radia dla Ciebie. Retransmisja o godz. 18:05.

 

KWARANTANNA W HI-FI. ZOBACZ WSZYSTKIE KONCERTY CYKLU RADIA DLA CIEBIE


Olga Pasiecznik urodziła się w Ukrainie. Studia wokalne odbyła w Kijowskim Konserwatorium. W czasie studiów podyplomowych w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina w 1992 roku zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, a cztery lata później na scenie Thęatre des Champs- Élysées w Paryżu jako Pamina w Czarodziejskim flecie Mozarta. Ma na koncie ponad pięćdziesiąt partii, m.in. w operach Monteverdiego, Glucka, Handla, Mozarta, Webera, Bizeta. Rossiniego, Verdiego, Pucciniego, Debussy’ego, Czajkowskiego oraz kompozytorów współczesnych zrealizowanych na najbardziej znanych i prestiżowych scenach świata oraz na nagraniach płytowych i radiowo-telewizyjnych. Role te przyniosły jej wielkie uznanie krytyki i publiczności. Występowała m. in. w Opéra National de Paris - Opéra Bastille, Palais Garnier, Théâtre des Champs-Élysées, Théâtre Châtelet, Salle Pleyel (Paris), Concertgebouw (Amsterdam), Komische Oper Berlin, Berliner Konzerthaus, Berliner Philharmonic, Elbphilharmonie Hamburg, Teatro Real, Auditorio Nacional de Música (Madrid), Bayerische Staatsoper, Münchner Philharmonie, Palais des Beaux-Arts, Théâtre Royal de la Monnaie (Brussels), Theater an der Wien, Bregenzer Festspiele, Grand Théâtre de Genève, Finnish National Opera, Flemish Opera, Tokyo Suntory Hall, Teatr Wielki Opera Narodowa. Wykonuje rozległy repertuar kameralny oraz recitale z siostrą pianistką Natalią Pasiecznik.

Uczestniczyła w licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych w słynnych salach koncertowych we wszystkich niemal krajach Europy, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Izraelu, Chinach, Japonii i Australii. Wielokrotnie współpracowała z najwybitniejszymi orkiestrami wśród których Boston Symphony Orchestra (USA), Narodowa Orkiestra Symfoniczna Belgii, Orquestra Nacional de España i Orquesta Sinfónica de RTVE (Hiszpania), English Concert, Wiener Symphoniker, Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France, Les Musiciens du Louvre-Grenoble (Francja), Akademie für Alte Musik Berlin, Freiburger Barockorchester, Orkiestrą XVIII wieku, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, NDR Bigband pod batutą takich mistrzów, jak m.in. Fabio Biondi, Ivor Bolton, Andrzej Boreyko, Frans Brüggen, Jean-Claude Casadesus, Charles Dutoit, Mark Elder, René Jacobs, Dmitri Jurowski, Roy Goodman, Christopher Hogwood, Heinz Holliger, Philippe Herreweghe, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk, Jean-Claude Malgoire, Marc Minkowski, John Nelson, Kazushi Ono, Krzysztof Penderecki, Trevor Pinnock, Marcello Viotti.

Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych w s’Hertogenbosch w Holandii, Mirjam Helin w Helsinkach oraz im. Królowej Elżbiety w Brukseli. Została wyróżniona także w Polsce - Paszportem tygodnika „Polityka” (1997), nagrodami polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk (1997, 2004, 2018), nagrodą Orfeusz festiwalu Warszawska Jesień (1999), Złotym Krzyżem Zasługi (2001) oraz Nagrodą im. A. Hiolskiego (2004) za najlepszą kobiecą rolę operową. W 2005 i 2010 roku została nominowana przez międzynarodowy magazyn operowy „Opernwelt” do tytułu „Najlepsza śpiewaczka sezonu artystycznego”. W 2011 artystka otrzymała doroczną Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2012 została odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 60 CD i DVD, które nagrała m.in. dla firm CD Accord, Dabringhaus und Grimm, Harmonia Mundi, Naxos i Opus 111.

Natalia Pasiecznik jest absolwentką Konserwatorium Lwowskiego, studia podyplomowe ukończyła na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie oraz Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie. Jest laureatką wielu konkursów pianistycznych. Koncertuje w całej Europie, USA, Japonii, Argentynie pod batutą takich dyrygentów jak Michael Zilm, Christopher Hogwood, Evgeniy Svetlanov, Arie van Beek, Jacek Kaspszyk, Marek Mos, B. Tommy Andersson, Robert Stehli, Daniel Raiskin. Występowała w słynnych salach koncertowych, m.in.. Santory Hall (Tokio), Berwald Hall i Konserthuset (Sztokholm), de Singel (Antwerpia), Auditori Winterthur (Barcelona), Musikhalle (Hamburg), Teatro Colon (Buenos Aires), Filharmonia Narodowa (Warszawa). Współpracowała z orkiestrami, takimi jak Orkiestra Symfoniczna Szwedzkiego Radia, Mozarteum Orchester Salzburg, Orchester d'Auvergne, Filharmonii w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Lwowie, Odessie. Jako solistka i kameralistka niejednokrotnie była zapraszana na prestiżowe muzyczne festiwale w Polsce i za granicą. Natalia dokonała wielu nagrań dla znanych firm fonograficznych, takich jak BIS, NAXOS, OPUS 111. Jej płyta „Consolation - Forgotten Treasures of the Ukrainian Soul” zyskała największe uznanie krytyków. Artystka jest często zapraszana jako juror międzynarodowych konkursów pianistycznych. Regularnie prowadzi kursy mistrzowskie. Jest założycielką Międzynarodowego Kursu Muzyki Kameralnej Ostroh International Chamber Music Course oraz Dyrektorem artystycznym festiwalu muzycznego Rethinking Europe (Sztokholm). Obecnie wykłada na Akademii im. E. Griega na Uniwersytecie w Bergen (Norwegia).

Realizacja projektu „Kwarantanna w Hi-Fi” stała się możliwa dzięki dyrektorowi Yamaha Music Poland – Markowi Lamertowi, który w czerwcu 2020 roku udostępnił Radiu dla Ciebie profesjonalny instrument koncertowy – fortepian Yamaha CF6. Koncerty prowadzi prezes RDC – Tadeusz Deszkiewicz. Obecnie w studiu RDC do dyspozycji pianistów jest fortepian KAWAI.


Wszystkie koncerty w ramach cyklu „Kwarantanna w Hi-Fi” transmitowane są na antenie Radia dla Ciebie, a także na naszej stronie rdc.pl, na kanale RDC w serwisie YouTube, na profilu na Facebooku oraz w aplikacji mobilnej.

 

Źródło:

RDC

Autor:

RDC