Jest decyzja środowiskowa dla budowy zajezdni tramwajowej "Annopol" [wizualizacje]
Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy zajezdni tramwajowej „Annopol”. W ramach tej inwestycji na Białołęce powstaną nowe budynki zajezdni, układ torowy oraz sieć trakcyjna. Zgodnie z planami spółki, inwestycja zostanie oddana do użytku pod koniec 2020 roku.
Zajezdnia będzie miała powierzchnię ok. 11,76 ha i będzie umożliwiała wykonywanie czynności obsługi technicznej 150 tramwajów. Spółka zapewnia, że podczas planowania zajezdni były wykorzystywane najnowsze rozwiązania techniczne umożliwiające minimalizację niekorzystnego wpływu na komponenty środowiska m.in. poprzez instalacje odnawialnych źródeł energii (OZE). Dodatkowo przewidziano magazynowanie wody szarej w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zieleni.
Węzeł rozjazdowyW ramach nowej inwestycji powstanie 55 torów oraz dodatkowy węzeł rozjazdowy, aby móc włączyć teren zajezdni do istniejącej infrastruktury w ul. Annopol. Główny wjazd na teren zajezdni będzie prowadził od strony ul. Annopol, przez ul. Inowłodzką. Planowana jest również budowa wjazdu na teren zajezdni od północno-wschodniej strony – łącząca teren zajezdni z ul. Włodkowica.
Trasa do WilanowaInwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”. Zajezdnia tramwajowa „Annopol”, będzie pierwszą zajezdnią tramwajową zbudowaną w Warszawie od 1963 r., kiedy to otwarta została Zajezdnia „Żoliborz”.