Nowy rozkład jazdy PKP. Rekordowo krócej z Warszawy do Krakowa i Wrocławia

  • 09.08.2023 19:51

  • Aktualizacja: 20:06 09.08.2023

Rekordowo krótki czas przejazdu mają osiągać pociągi PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy. We wrześniu część pociągów powróci na Warszawę Centralną. Z tej stacji do Krakowa będzie można dojechać w 2 godziny i 10 minut, a do Wrocławia w 3 godziny i 30 minut. Korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała do 11 listopada.

Od 3 września w Warszawskim Węźle Kolejowym część składów powróci na stację Warszawa Centralna, a dzięki nowej korekcie rozkładu jazdy skróci się czas przejazdu do niektórych miast.

 Z Warszawy do Krakowa pasażerowie pojadą w krótszym czasie. Dwa składy pokonają tę trasę w dwie godziny i dziesięć minut, co również stanowi rekord – mówi rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.

Przyspieszą też składy na innych trasach. – Wielu podróżnych ucieszy również lepszy czas przejazdu na trasie Warszawa Centralna – Wrocław Główny. Nasz najszybszy skład pokona ją w trzy godziny i trzydzieści trzy minuty, czyli o szesnaście minut krócej niż w okresie wakacyjnym. Około dwudziestominutowemu skróceniu ulegnie także czas przejazdu między Warszawa Centralną a Poznaniem Głównym – dodaje Nowak.

Od 3 września na przykład najszybszy pociąg PKP Intercity będzie pokonywał trasę z Krakowa do Gdańska w 4 godziny i 50 minut.

Remont na kolei na Mazowszu

We wrześniowej korekcie rozkładu jazdy będą zmiany w trasach wybranych składów związane z pracami kolejarzy.

– Trwa modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego i aby zapewnić sprawne kursowanie pociągów, od 3 września do 11 listopada 89 pociągów nadal będzie kierowana przez stację Warszawa Gdańska – podaje rzecznik PKP Intercity.

Będą jednak przekierowania przez centrum. – Na trasę przez Warszawę Centralną wróci wiele połączeń w kierunku zachodnim, w tym pociągi Berlin – Warszawa ekspres oprócz ostatniego kursu z Berlina – informuje Nowak.

Korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała od  3 września do 11 listopada.

Czytaj też: Kolej podsumowała rozwój sieci: Szybsze pociągi, powrót dawnych połączeń, nowe tory

Źródło:

RDC

Autor:

RDC /PA