Wnuczek oszukany metodą „na babcię”. Ofiarą mieszkaniec Ciechanowa

  • 12.01.2024 14:01

  • Aktualizacja: 12:51 12.01.2024

Wnuk uwierzył, że koresponduje z babcią, która prosi o pożyczkę - okazało się, że było to oszustwo. Po włamaniu na konto społecznościowe 68-latki z okolic Ciechanowa, oszuści rozesłali do jej znajomych prośbę o opłacenie zamówienia. Na wiadomość zareagował wnuk kobiety, który przesłał kod systemu płatności mobilnej.

Jak poinformowała w piątek rzeczniczka policji w Ciechanowie asp. Magda Zarembska, dzień wcześniej zgłosiła się tam 68-letnia mieszkanka tego powiatu, która złożyła zawiadomienie, iż "ktoś włamał się na jej konto społecznościowe i za pośrednictwem komunikatora wysłał wiadomość do znajomych z prośbą o opłacenie zamówienia".

- Wnuk 68-latki uwierzył, że koresponduje ze swoją babcią, wygenerował i przesłał kod systemu płatności mobilnej. Gdy zorientował się, że pieniądze zostały wypłacone w bankomacie w Radomiu, zadzwonił do babci, aby upewnić się, czy to ona wysłała wiadomość z prośbą o pożyczkę. Niestety było już za późno. Stracił 400 zł - przekazała asp. Zarembska.

Policja ponownie ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych. Przypomina, że schemat działania oszustów jest zazwyczaj podobny: przestępcy włamują się na konta użytkowników portalu społecznościowego, podszywają pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę. - Pamiętajmy, aby zawsze weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę - apelują funkcjonariusze.

Policja zwraca również uwagę, aby zadbać o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali oraz komunikatorów.

Czytaj też: Atak oszustów na seniorów z Ostrołęki. Wykorzystali metodę „na policjanta”

Źródło:

PAP

Autor:

RDC /PL