Tunel POW nie przeszedł testu zadymienia. Będą kolejne kontrole

  • 07.10.2021 20:59

  • Aktualizacja: 04:26 26.07.2022

Jeżeli wykonawca ponownie zgłosi dokumentację zgodnie z procedurą to przeprowadzimy kolejną kontrolę w tunelu POW - przekazał w czwartek  kpt. Bartosz Pruski z zespołu prasowego Państwowej Straży Pożarnej. Podczas przeprowadzanej w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy próby zadymienia nie zadziałała prawidłowo wentylacja. W związku z tym strażacy odmówili odbioru tunelu.
Strażacy podczas kontroli wzniecili sztuczny pożar. Jak dowiedziała się Gazeta Stołeczna nie zadziałało automatyczne oddymianie. Wentylatory zaczęły działać dopiero gdy ręcznie włączyli je pracownicy w centrali nadzoru. W związku z tym strażacy odmówili odbioru tunelu POW.

Trwają testy i odbiory 13 systemów bezpieczeństwa, które zostały zainstalowane w tunelu, np. uruchamianie oświetlenia awaryjnego, sprawdzanie systemu przesyłu danych, czujek przeciwpożarowych czy systemu odladzania. Odbywają się próby z gorącym dymem, które będą powtarzane m.in. w obecności straży pożarnej. Związane jest to z wprowadzaniem modyfikacji w sterowaniu wentylacją celem zwiększenia jej niezawodności. Sterowanie wentylacją odbywa się automatycznie - przekazała rzecznik GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Udostępnienie dopiero po pozytywnym wyniku

Zaznaczyła też, że tunel może zostać udostępniony kierowcom, gdy obiekt przejdzie pozytywnie wszystkie odbiory, a także uzyska decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wydaną przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie tej decyzji jest uzależnione od wielu instytucji, które biorą udział w procesie odbiorowym. - Należy podkreślić, że jest to skomplikowany i pierwszy takiej długości obiekt drogowy realizowany w ciągu drogi ekspresowej. Niezmienne zakładamy, że oddanie do ruchu odcinka S2 między węzłami Puławska i Warszawa Wilanów nastąpi jesienią tego roku - przekazała Tarnowska.

Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

Źródło:

PAP

Autor:

FP/PL