Wiadomości
Udostępnij:
Tunelem POW przejechało ponad 20 milionów pojazdów
-
22.11.2022 18:15
-
Aktualizacja: 17:34 22.11.2022
W ciągu 11 miesięcy od otwarcia tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy przejechało nim już ponad 20 milionów pojazdów – poinformowała rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. Przez ten czas w tunelu nie doszło do poważnego zdarzenia drogowego.
Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA podkreśliła, że z tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy codziennie korzysta kilkadziesiąt tysięcy kierowców. – Od oddania tunelu do ruchu przejechało nim ponad 20 milionów pojazdów, z czego minimalnie więcej kierowców w kierunku Poznania (prawie 11 milionów) niż Terespola (ok. 10 milionów) – przekazała Małgorzata Tarnowska.
Wskazała, że nad ruchem pojazdów w tunelu czuwa kilkanaście systemów bezpieczeństwa. – Tunel jest naszpikowany m.in. systemami zasilania, wentylacji, czujnikami, punktami alarmowymi. Aby sprawnie nimi zarządzać, niezbędne jest doskonalenie procedur koordynacji i współdziałania służb uczestniczących w działaniach ratowniczych. Takie ćwiczenia przeprowadziliśmy przed oddaniem tunelu do ruchu. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych w każdym roku ćwiczenia odbywają się w formie aplikacyjnej, natomiast co najmniej raz na cztery lata w formie praktycznej – wyjaśniła.
Już 11 miesięcy funkcjonuje tunel #S2 #POW. Nad ruchem pojazdów w tunelu czuwa kilkanaście systemów bezpieczeństwa. Od otwarcia ostatniego fragmentu #POW #S2, trasę tą pokonało już ponad 20 mln pojazdów. Więcej➡️https://t.co/s9laDP2fLN #FunduszeUE #mazowieckie pic.twitter.com/MoG7xeNHJL
— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) November 22, 2022
Tunel POW przygotowany na wszystko
– Tunel pod Ursynowem przygotowany jest na wszelkie możliwe scenariusze, ale to od samych kierowców zależy, czy służby będą musiały prowadzić akcje ratownicze. W poniedziałek, 21 listopada, w ciągu dnia, jak i w nocy z poniedziałku na wtorek, ćwiczyliśmy wraz ze strażą pożarną, policją i pogotowiem ratunkowym procedury i działania związane z wypadkiem i pożarem w tunelu – podała Tarnowska.
– Ćwiczenia miały charakter aplikacyjny, czyli „na sucho”. Zasymulowane zostało zdarzenie w tunelu, w wyniku którego został on zamknięty. To pozwoliło poszczególnym służbom i urzędom sprawdzić procedury bezpieczeństwa. Przede wszystkim procedurę zamknięcia tunelu, procedurę weryfikacji poprawności działania systemów bezpieczeństwa oraz procedurę ponownego jego otwarci – tłumaczyła.
Przekazała, że w nocy, około godziny 23, wygrodzony został prawy pas ruchu kierunku Poznania. – Przez ponad dwie godziny sprawdzaliśmy poprawność działania systemów: komunikacji w tunelu, automatycznego powiadamiania o zdarzeniu, wentylacji – wyliczyła.
Małgorzata Tarnowska zaznaczyła, że nad bezpieczeństwem w tunelu czuwa również odcinkowy pomiar prędkości, za który odpowiada Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
Tunel POW w liczbach
Według danych GITD od momentu uruchomienia odcinkowego pomiaru prędkości zarejestrowanych zostało ponad 43 tys. przypadków przekroczenia dozwolonej prędkości. – Większość kierowców przestrzega ograniczenia, a jeśli już przekraczają prędkość, to w najniższym progu, czyli między 11 a 20 km/h więcej niż pozwalają przepisy. To 67 proc. wszystkich zarejestrowanych naruszeń – poinformowała rzecznik prasowa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Monika Niżniak.
– Przypomnijmy, wjeżdżając do tunelu, przestrzegajmy ograniczeń prędkości, trzymajmy odpowiedni dystans do poprzedzającego auta, unikajmy zmian pasa ruchu, nie zatrzymujmy się i nie rozpraszajmy uwagi. Brawura za kierownicą może okazać się bardzo tragiczna w skutkach i kosztowana – dodała rzeczniczka GITD.
Czytaj też: Tunel POW bez przekroczonych norm spalin. Są wyniki pomiarów
Źródło:
Autor:
RDC /PA
Kategorie: