Metro na Karolin. Jest termin egzekucji komorniczej działki blokującej budowę

  • 16.03.2024 10:01

  • Aktualizacja: 15:50 16.03.2024

Pod koniec marca odbędzie się ostatnia egzekucja komornicza w związku z budową krańcowych odcinków drugiej linii metra na Bemowie. Dzięki temu usunięta zostanie ostatnia przeszkoda stojąca na drodze do budowy brakującego odcinka. Miał on być gotowy w 2022 roku.

Na 27 marca zaplanowano ostatnią egzekucję komorniczą, która umożliwi dokończenie budowy ostatnich odcinków drugiej linii metra na warszawskim Bemowie.

Odcinek miał być gotowy w 2022 roku, jednak przedłużyły się procedury, wydawanie pozwoleń na budowę, a także samo pozyskiwanie gruntów. 

Brak ostatniej działki zaś blokował wzmocnienie terenu pod łącznik między tunelami.

 Wyznaczony jest przez wojewodę mazowieckiego termin egzekucji komorniczej terenu, który jest niezbędny do realizacji wzmocnienia gruntu w celu wykonania łącznika między tunelami metra. To ostatni z terenów pod budowę tego odcinka linii M2 na Bemowie – mówi rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.

Na wakacje zaplanowano rozpoczęcie drążenia tuneli przez specjalne tarcze.

Pierwsze pociągi mają zabrać pasażerów do stacji Karolin nie wcześniej niż w 2026 roku. Dłużej ma potrwać uruchomienie samej bazy metra.

Ostatni odcinek M2

Ostatni odcinek linii M2 w to prawie 4 kilometry podwójnego tunelu i trzy stacje pasażerskie: Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej (w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową); Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską); Karolin – pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską).

Za nią znajdzie się Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2. Budowa tego elementu linii M2 jest kluczowa dla dalszej rozbudowy systemu metra w Warszawie.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2023 roku aneksem do umowy prace na bemowskim odcinku II linii metra zakończą się w październiku 2025 r.

Czytaj też: Są pieniądze na projekt IV linii metra. Ma ona połączyć dziewięć dzielnic [PLAN]

Źródło:

RDC

Autor:

RDC /PA