Kasprzaka i Redutowa otwarte dla kierowców. Tramwaje możliwe jeszcze w lutym

  • 04.02.2024 16:38

  • Aktualizacja: 09:02 05.02.2024

Od jutra kierowcy pojadą nowymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli. — Na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu — informuje Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.

Zmiany na budowie linii tramwajowej na Kasprzaka. Od poniedziałku o 9:00 kierowcy będą mieli w pełni otwartą ulicę Kasprzaka i Redutową. To końcówka wielkiej inwestycji i wielkich utrudnień na Woli.

W ten weekend wykonawca malował pasy i ustawiał znaki dla stałej organizacji ruchu.

Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich informuje, że zostały jeszcze ostatnie prace nad tramwajem, ale część ulic można już otworzyć.

Na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej skończą się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu. Otwarta zostanie także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka wzdłuż wybudowanego torowiska. Także w poniedziałek 5 lutego o godzinie 9 zostanie otwarta wschodnia jezdnia ulicy Redutowej prowadząca w stronę ulicy Olbrachta — mówi Dutkiewicz.

Sam tramwaj ma pojechać po torach nieco później, ale prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu.

Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia. Do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie w lutym. Otwieranie torów będzie zależało od pogody — informuje Dutkiewicz.

Kierowcy muszę się liczyć jeszcze z utrudnieniami w okolicach Wolskiej i Ordona - tam prace zakończą się najpóźniej.

Kończymy jeszcze roboty na skrzyżowaniu Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona będą nadal mieli do dyspozycji jeden pas, z którego pojadą w każdym kierunku. Z kolei Wolską w stronę Redutowej samochody pojadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcą w Elekcyjną. Nie będzie można pojechać w lewo w Ordona — wyjaśnia.

Budowa linii tramwajowej i pozostałej infrastruktury oficjalnie ma zakończyć się pod koniec marca.

Nowa trasa tramwajowa będzie miała 3,5 km długości i cztery przystanki. Jej budowa zajęła blisko 3 lata.

Czytaj też: Przetrwała II Wojnę Światową, a teraz może zostać usunięta. Co z kamienicą na Woli?

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PL