Warszawa wygrała konkurs „European Best Destination 2023”

  • 10.02.2023 21:53

  • Aktualizacja: 19:39 10.02.2023

142 tys. głosów dały Warszawie zwycięstwo w konkursie „European Best Destination 2023”. Głosy na stolicę Polski oddali internauci z ponad 130 krajów. W plebiscycie uczestniczyło 21 miast europejskich. Warszawa pokonała m.in. Ateny, Wiedeń, Pragę, Kopenhagę czy Maribor.

Rywalizacja w konkursie „European Best Destination 2023” trwała trzy tygodnie. Mieszkańcy 178 państw oddali 686 tys. głosów. 48 proc. z nich pochodziło z Europy, pozostałe z innych kontynentów. Dokładny wynik Warszawy to 142 081 głosów. Stolica Polski zdystansowała drugie w konkursie Ateny, które uzyskały 91 tys. głosów – o 50 tys. mniej od Warszawy. Pierwszą piątkę uzupełnia jeszcze Maribor, Wiedeń i włoska Cittadela.

Mamy to! Mamy zainteresowanie całego świata naszym miastem. Warszawa jest tego warta! Miasto tak nowoczesne, prężnie się rozwijające, z niezwykłą historią. Stolica zieleni, wygody i wolnego czasu. Miasto kontrastów, w którym każdy znajdzie równowagę. Miasto, w którym kilka kilometrów od nowoczesnego, tętniącego życiem Nowego Centrum Warszawy i tuż obok zabytkowej Starówki wśród zieleni wije się Wisła, prawdziwie dzika rzeka. Takie rzeczy tylko w Warszawie! – powiedział prezydent stolicy Rafał Trzaskowski. – Tytuł „European Best Destination 2023” to nie tylko prestiż. Zwycięzcy z poprzednich lat odnotowywali kilkunastoprocentowy wzrost liczby turystów. Zapraszamy do Warszawy! – dodał.

Do tej pory najwięcej głosów uzyskał zwycięzca z roku 2017, Porto – 138 tys. Warszawa zdobyła ich w tym roku o 4 tys. więcej.

Ratusz zaznaczył, że doświadczenia poprzednich zwycięskich miast takich jak Wrocław, Porto czy Lubljana pokazują, że każde utytułowane miasto zyskuje na popularności. Piszą o nim największe światowe media branżowe, a turyści z całego świata zaczynają planować do nich przyjazdy. „Zwycięzcy z poprzednich lat odnotowywali kilkunastoprocentowy wzrost ruchu turystycznego. A w przypadku Zagrzebia – który przez trzy lata z rzędu zwyciężał w kategorii Best Christmas Market – wzrost wyniósł aż 41 proc.” – podał ratusz.

To ważne, aby dzisiejsze zwycięstwo przekuć w długofalowy sukces – powiedział dyrektor Stołecznego Biura Turystyki Paweł Moras. – Mamy niebywałą okazję, by pokazać się z najlepszej strony i zadbać, by Warszawa już na stałe zamieszkała w świadomości turystów jako miejsce warte odwiedzania: atrakcyjne, otwarte i gościnne. Mamy potencjał, aby to osiągnąć. Sukces w konkursie zawdzięczamy w ogromnej mierze niezawodnej współpracy z naszymi kluczowymi partnerami: Warszawską Organizacją Turystyczną, Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną oraz Polską Organizacją Turystyczną. Jestem przekonany, że nasze dalsze działania będą równie owocne – zaznaczył.

Warszawa została doceniona i wyróżniona także przez organizatora w czterech dodatkowych kategoriach: Best Cultural Destination (stolica kultury), Best Destination for Food Lovers (stolica dobrego smaku), Safest Destinations in Europe (stolica bezpieczeństwa) i Best Destinations for a city break (najlepsze miejsce na krótki wypad).

Te wyróżnienia są potwierdzeniem atrakcyjności naszego miasta i różnorodności oferty, jaka czeka tu na turystów – dodał Paweł Moras.

Czytaj też:

Źródło:

PAP

Autor:

RDC /PA

Kategorie: