Tramwajem na Kasprzaka już od wtorku. Dziś ostatnie prace i utrudnienia na Woli [SPRAWDŹ]

  • 04.03.2024 08:07

  • Aktualizacja: 13:59 04.03.2024

Od jutra warszawiacy pojadą tramwajem na Kasprzaka. Nową trasą będzie można szybko dojechać do stacji metra M2: Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ oraz na stację kolejową Warszawa Wola. Trwająca dwa lata budowa objęła odcinek o długości niemal 3,5 km. W związku z ostatnimi pracami prowadzonymi przez tramwajarzy dziś o godzinie 9:30 zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Powstańców Śląskich i Połczyńskiej od Górczewskiej do Fortu Wola.

Na budowie trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka trwają ostatnie prace wykończeniowe. Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą na Woli już we wtorek, 5 marca, wczesnym rankiem. Trwająca dwa lata budowa objęła odcinek o długości niemal 3,5 km.

Rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz informuje, że nową trasą pojadą linie 10, 11, 26 i 27.

Planowana częstotliwość to osiem minut w godzinach szczytu i dwanaście poza szczytem. Jedenastka będzie liną szczytową. Tramwaje będą kursowały tylko w dni powszednie w godzinach szczytów komunikacyjnych. Natomiast tramwaje linii 13 będą dojeżdżały do przystanku PKP Wola na ulicy Wolskiej za skrzyżowaniem z aleją Prymasa Tysiąclecia — mówi Dutkiewicz.

Uruchomienie tramwaju nie oznacza jeszcze końca prac w tym rejonie. Będą one jeszcze prowadzone na ulicy Wolskiej, gdzie torowisko nadal będzie wyłączone. Jak dodaje rzecznik, tam zmiany od 25 marca.

 — Tramwaje wrócą na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej — tutaj tory tramwajowe zostały przełożone do wykopu. Zbudowaliśmy je niemal zupełnie od nowa. Tramwaje linii 10 i 11 pozostaną na swoich trasach, trzynastka wydłuży się do cmentarza wolskiego i zmienią swoje trasy linie 26 i 27 - pojadą prosto Wolską z pominięciem Skierniewickiej i Kasprzaka  — informuje.

Poniedziałkowe utrudnienia

Przygotowania do otwarcia nowej trasy wymagają zmian w organizacji komunikacji. Na poniedziałek, 4 marca, tramwajarze zaplanowali demontaż rozjazdu nakładkowego nieopodal przystanku Fort Wola, na którym tramwaje linii 76 zmieniają kierunek jazdy (jeżdżą między Metrem Młociny a Fortem Wola, ponieważ dalszy odcinek trasy na ulicy Wolskiej jest nieprzejezdny).

Wymaga to wyłączenia ruchu tramwajów na ulicy Powstańców Śląskich i Połczyńskiej od Górczewskiej – właśnie do Fortu Wola.

Prace rozpoczną się ok. godz. 9:30, po porannym szczycie komunikacyjnym i potrwają cały dzień. Wtedy swoje trasy zmienią tramwaje linii 76 oraz autobusy linii zastępczej Z26. Tramwaje 76 będą z Metra Młociny dojeżdżały tylko do pętli Osiedle Górczewska. Ostatni kurs z przystanku Metro Bemowo 07 w kierunku Fortu Wola będzie o godz. 9:42, natomiast ostatni z przystanku Fort Wola 04 w kierunku Metro Młociny o godz. 10:00.

Autobusy linii Z26 będą natomiast kursowały między Metrem Płocka a Osiedlem Górczewska (uwaga, dojadą do przystanków na wysokości ulicy Z. Klemensiewicza). Pierwszy kurs z Metra Płocka w stronę Bemowa będzie o godz. 9:29. Ostatni kurs z krańca Cmentarz Wolski w kierunku Metro Płocka zaplanowano o godz. 9:47 – po tej godzinie autobusy będą jeździły bezpośrednio ulicą Wolską.

Jakimi liniami po Kasprzaka?

Od wtorku 5 marca tramwaje linii 10, 11, 26 i 27 będą jeździły po nowych torach na ulicy Kasprzaka. Planowana częstotliwość to 8 minut w godzinach szczytu i 12 poza nim. „Jedenastka” będzie linią szczytową – tramwaje będą kursowały tylko w dni powszednie w godzinach szczytów komunikacyjnych. Tramwaje linii 13 będą dojeżdżały do przystanków PKP Wola (Wolska), na ulicy Wolskiej za skrzyżowaniem z al. Prymasa Tysiąclecia. Na swojej trasie między Cmentarzem Wolskim a stacją metra Płocka pozostaną autobusy linii zastępczej Z26, tramwaje linii 7376 przestaną kursować.

W drugim etapie, od 25 marca, tramwaje wrócą na zmodernizowane torowisko na ulicy Wolskiej. Tramwaje linii 1011 pozostaną na swoich trasach. Trasa linii 13 wydłuży się do Cmentarza Wolskiego. Zmienią się trasy linii 2627 – tramwaje pojadą prosto ulicą Wolską, z pominięciem Skierniewickiej i M. Kasprzaka. Przestaną kursować autobusy linii Z26.

Budowa linii tramwajowej na Kasprzaka trwała dwa lata i kosztowała ponad 200 mln zł.

Czytaj też: Alejki rozjechane przez samochody. Park Wielkopolski na Ochocie w fatalnym stanie

Źródło:

RDC

Autor:

Adrian Pieczka/DJ