Płatne parkowanie w rejonie placu Hallera. Zmiany w organizacji ruchu [SPRAWDŹ]

  • 12.10.2022 22:40

  • Aktualizacja: 11:27 13.10.2022

Trwają prace związane z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania w rejonie placu Hallera w Warszawie. Wyznaczonych ma być tam ok. 1,4 tys. miejsc postojowych. Kierowcy muszą liczyć się ze zmianami w ruchu.

Strefa płatnego parkowania została wprowadzona na terenie części dzielnicy jesienią 2020 r. Objęła wtedy powierzchnię 3,7 km2. Teraz strefa obejmie również rejon placu Hallera - będzie tak od 2 stycznia 2023 roku.

Na Pradze-Północ strefa płatnego parkowania obejmie łącznie 63 ulice, aleje i place mające status drogi publicznej.

Ponad 5 tysięcy miejsc

Łączna długość ulic ze strefą płatnego parkowania w dzielnicy to 34 km. Będzie na nich ok. 5 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych, z czego 1,4 tys. przypadać będzie na obszar włączony do strefy. Dodatkowo, bilans parkingowy poprawią strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy.

Łącznie w rejonie placu Hallera będzie około 70 dodatkowych miejsc dla samochodów mieszkańców.

Ulice jednokierunkowe

Obecnie w rejonie placu Hallera jest 5 odcinków ulic jednokierunkowych. W ramach wprowadzania strefy ruch jednokierunkowy pojawi się na 10 odcinkach przy 7 kolejnych ulicach.

Parkowanie na jezdni

Na niektórych lokalnych uliczkach parkowanie zostanie w części lub całości przeniesione na jezdnię, uwalniając przestrzeń na chodnikach dla pieszych.

Na wszystkich ulicach włączanych do SPPN musi zostać wprowadzona nowa organizacja ruchu. Wiąże się to z przygotowaniem dla każdej ulicy projektów czasowej (na okres robót) oraz stałej organizacji ruchu. Po zatwierdzeniu projekty te są sukcesywnie wdrażane w terenie. Harmonogram prac TUTAJ.

Czytaj też: Warszawski ratusz o buspasie na Puławskiej: korekty możliwe pod koniec października

Źródło:

ZDM

Autor:

RDC /PL

Kategorie: