Megatransport tarczy TBM przejechał przez Warszawę

  • 20.11.2022 11:15

  • Aktualizacja: 06:41 21.11.2022

Transport z tarczą TBM, która wydrąży tunel na drodze ekspresowej S19 na Podkarpaciu, w niedzielę przed godz. 8 w niedzielę dotarł na miejsce kolejnego postoju w pobliżu węzła Lubelska. Wieczorem konwój wyruszył drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina - poinformował  dyżurny punktu informacji drogowej GDDKiA.

Transport wielkiej tarczy TBM do drążenia tuneli przejechał w nocy z soboty na niedzielę m.in. przez stołeczny Ursynów.

Około godz. 23.30 z węzła Opacz na S2, skierował się się ku ul. Puławskiej, pół godziny po północy tarcza transport zjechał na ul. Puławską. Przejechał przez Ursynów, a na ul. Przyczółkowej wjechał na węzeł Wilanów na S2, skąd przejechał do węzła Lubelska.

Kolejny postój i utrudnienia dla kierowców

Dyżurny punktu informacji drogowej GDDKiA w niedzielę przed godz. 8 poinformował, że transport tarczy TBM dotarł w okolice węzła Lubelska. Podczas postoju, który będzie trwał do godz. 22, dla kierowców jadących od Zakrętu przejezdny będzie jeden pas ruchu w kierunku Lublina.

W niedzielę wieczorem konwój z tarczą TBM wyruszył drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina i dalej na Podkarpacie. Transport maszyny TBM będzie się poruszał z prędkością do 10 km/h na mostach, a poza nimi w granicach 20-30 km/h.

Megatransport tarczy TBM

Maszyna typu TBM z tarczą o średnicy ponad 15 metrów, przypłynęła do Szczecina z Hiszpanii. W Babicy na budowie drogi ekspresowej S19 maszyna TBM posłuży do wydrążenia ponad dwukilometrowego tunelu, który będzie usytuowany nawet 100 metrów pod powierzchnią terenu. Elementy TBM są przewożone w trzech konwojach składających się łącznie z czternastu zestawów transportowych. Najcięższy z nich waży blisko 500 ton i ma długość ponad 74 metrów i szerokość 9 metrów.

Prace przy drążeniu tunelu na budowie S19 rozpoczną się w przyszłym roku. Tunel drogowy będzie wykonany metodą mechanicznego drążenia przy pomocy maszyny TBM o długości 112 m i masie 4000 ton, z tarczą wiercącą o średnicy 15,2 m. Jest to o 1,7 m więcej niż średnica Wyspiarki, która wydrążyła tunel w Świnoujściu. 

Czytaj też: Warszawska starówka gotowa na święta Bożego Narodzenia

Źródło:

PAP

Autor:

RDC

Kategorie: