Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto?

  • 14.01.2022 18:07

  • Aktualizacja: 21:57 15.08.2022

Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest dużą, międzynarodową korporacją czy raczkującym start-upem, optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek odgrywa kluczową rolę w strategii marketingu. Jest to jeden z głównych filarów, na których zbudowana jest większość kampanii marketingowych online, dlatego dobrze zaplanowane działania SEO mogą pomóc firmie zaistnieć w Internecie. Czym jest SEO i dlaczego jest ważne dla rozwoju biznesu? Sprawdź poniższy artykuł i po prostu się przekonaj!

Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?


Działania SEO (z ang. Search Engine Optimization) to praktyka digital marketingu, pomagająca sprawić, że Twoja witryna sklepu online będzie widoczna na stronach wyników wyszukiwania. Działania te obejmują różne obszary, w tym dostosowanie i optymalizację funkcjonalności, treści i promocji strony w celu uzyskania wyższej pozycji w rankingu. Wszystkie praktyki SEO mają na celu współpracę z algorytmami wyszukiwarek, dzięki czemu wyniki są wtedy najbardziej korzystne dla firmy, przynosząc efekty w zwiększaniu sprzedaży.

Korzyści z działań SEO 


Wyszukiwarki używają algorytmów do przewijania tysięcy stron internetowych i udzielania najtrafniejszych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Jeśli treść jest odpowiednia dla wyszukiwarki, Twoja strona pojawi się w pierwszych wynikach indeksowania. Co jeszcze możesz zyskać, wdrażając działania SEO do swojej strategii? Przedstawiamy najpopularniejsze korzyści poniżej.

Zapewnia widoczność


Pozycjonowanie zapewnia marce widoczność, której potrzebuje, aby przyciągnąć do siebie klientów. Większość aktywności online zaczyna się od zapytania, dlatego chcesz być widoczny tak wysoko, jak to możliwe, by zapewnić sobie wejścia na stronę. Jeśli Twoja witryna znajduje się odpowiednio wysoko w rankingu pod kątem odpowiednich słów kluczowych, tym większy ruch zyskasz.

Zwiększa wiarygodność


Użytkownicy Internetu są nieustannie bombardowani reklamami online do tego stopnia, że są zmęczeni ich obecnością. Sklepy internetowe z silną strategią SEO i wysoką jakością contentu cieszą się większym zaufaniem, bo to właśnie tworzenie treści informacyjnych je buduje. Bardziej prawdopodobne jest, że zaufa się firmie, która w dogłębny sposób odpowiada na pytania czy wyjaśnia swoje oferty.

Poprawia zaangażowanie klienta i doświadczenie użytkownika


Ale wiarygodność to nie wszystko. Dla wielu z nas zaangażowanie stało się tak ważne, że szczęście klientów zależy od jakości zaangażowania w firmę, od której kupują. Kluczem jest to, jakie doświadczenia z Twojego sklepu wyniesie użytkownik. Jak łatwa jest nawigacja na stronie? Czy łatwo jest znaleźć informacje lub/i produkty, których odbiorca poszukuje? Czy witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych? Są to jedne z czynników, które algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę podczas rankingowania, a ich wdrożenie do sklepu znacznie poprawia wrażenia podczas zakupów czy samego odwiedzania witryny.

Pozwala wyprzedzić konkurencję


SEO było kiedyś postrzegane jako trend, ale gdy wraz z czasem praktyka dojrzała, okazało się, że jest to bardzo skuteczne narzędzie. W rzeczywistości, duża część marketerów uważa SEO za najwyższy priorytet w generowaniu ruchu organicznego. Oznacza to, że jeśli nie wdrażasz praktyk optymalizacyjnych, ryzykujesz pozostanie w tyle za konkurencją. Jeśli chcesz, aby Twoja firma się rozwijała, musisz wyprzedzać działania konkurencji, a dążenie do najwyższego miejsca na stronie wyników wyszukiwania, to najlepsza metoda.

Pozycjonowanie to oszczędność pieniędzy


Działania SEO to niedrogi i skuteczny sposób na rozwój firmy i obecność w sieci. Po pierwsze, możesz analizować zachowania swoich klientów, gdy otrzymasz ruch w swojej witrynie, możesz sprawdzić działania odwiedzających i na ich podstawie dostosować promocję. Możesz też sprawdzić, co robią Twoi konkurenci i na jakie słowa kluczowe kierują swoje działania. Twój zespół może uczyć się na własnych sukcesach, ale i błędach, znajdując najbardziej optymalne podejście do prowadzonego sklepu internetowego. Z biegiem czasu i po obserwacji wyników, będą powstawać coraz to bardziej skuteczne aktywności i kampanie, które przyczynią się do rozwoju firmy.

Co jeśli nie korzystasz z SEO? 


Bez ciągłych działań SEO ryzykujesz utratę swoich czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania. A konkurenci prawdopodobnie skorzystają z szansy, by Cię wyprzedzić. Pamiętaj, że odpowiednio zaprojektowana strona internetowa jest ważna, ale jeśli nikt jej nie znajdzie, to sklep nie przyciągnie nowych klientów i nie pozwoli na dalszy rozwój firmy. Właśnie dlatego tak ważne jest, by rozpocząć działania SEO i stać się widocznym online.

Biznes internetowy stał się bardzo konkurencyjny, zwłaszcza w obecnym globalnym klimacie biznesowym. Posiadanie skutecznej strategii SEO zapewnia nie tylko silną obecność w Internecie, ale pozwala także na rozwój i dalsze prosperowanie. Jeśli zastanawiasz się, jak wdrożyć do swojej strategii pozycjonowanie Magento, sprawdź szczegóły na naszej stronie internetowej - https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-magento - i skontaktuj się z nami - nasz zespół chętnie porozmawia z Tobą o szczegółach.

Kategorie: