Kolejny peron na Warszawie Zachodniej otwarty. Od dziś pasażerowie mogą korzystać z peronu nr 8, to pierwszy zupełnie nowy, który powstał od zera. Na stacji cały czas trwa remont warty 2 miliardy złotych.
4
RDC
- Obecnie na placu budowy pracuje ponad 650 osób - mówi Jakub Konkiewicz, dyrektor kontraktu z Firmy Budimex. - ...oraz ponad 150 osób nadzoru. Na budowie jest 150 jednostek sprzętowych, zarówno w części centralnej, jak i w części zachodniej, gdzie wykonywane są obecnie obiekty mostowe - dwa duże wiadukty kolejowe - informuje.
- Kończą się też prace w budynku wielofunkcyjnym za peronem 8 - informuje zastępca dyrektora projektu, Sebastian Mech. - Będzie w nim lokalne centrum sterowania skąd będzie prowadzony ruch pociągów. Także trwają prace w przejściu podziemnym, w którym została wykonana cała część konstrukcyjna. Trwają prace wykończeniowe, związane z wyposażeniem i prace związane z przygotowaniem miejsca pod przyszłe schody ruchome i windy - wyjaśnia.
Dużo nowych obiektów
Trwają też prace przy budowie torów, przebudowa obiektów nad aleją Prymasa Tysiąclecia, a także obiektów mostowych w zachodniej części stacji.
- Przed kolejarzami jeszcze prace na pozostałych pięciu peronach - mówi rzecznik prasowy PKP SA, Karol Jakubowski. - Będą windy, pochylnie oraz schody ruchome. Duży zakres prac prowadzony jest także w przejściu podziemnym, które docelowo połączy istniejące perony 1-8 z peronem 9. Będzie również kładka, która będzie stanowiła ciąg pasażerski doprowadzając podróżnych na wszystkie perony od strony Ochoty i od strony Woli - zaznacza.
Inwestycja ma wartość około 2 miliardów złotych i zakończy się w przyszłym roku.