Czy warto, aby Twój biznes był wysoko w wyszukiwarce?

  • 19.08.2021 08:30

  • Aktualizacja: 21:56 15.08.2022

Internet to dziś główne medium służące do zdobywania informacji oraz komunikacji. W pierwszej kolejności użytkownicy sieci wykorzystują wyszukiwarkę, aby znaleźć to, czego szukają. Na pierwszych, a zarazem najbardziej klikanych, miejscach wyników wyszukiwania prezentowane są im propozycje, które pojawiają się tu dzięki SEO. Czy zatem warto, aby Twój biznes był wysoko w wyszukiwarce?
Potęga informacyjna, możliwości komunikacyjne, powszechny dostęp - to tylko niektóre określenia, kojarzące się z internetem. Medium nazywane również „siecią” zdominowało wiele przestrzeni życia. Sami łapiemy się na tym, że z internetu korzystamy bardzo dużo i w wielu sytuacjach - poczekalnia, podróż, odpoczynek. Przeglądamy tak strony, rozmawiamy z rodziną i znajomymi, pracujemy zdalnie, a także oglądamy filmy i słuchamy muzyki. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu z internetem. Co ważne, sieć zmieniła także sposób dokonywania zakupów. Chętnie robimy je z poziomu smartfona, tabletu lub komputera, aniżeli pojawiając się w stacjonarnym sklepie. Jednocześnie, aby znaleźć produkt, czy też informację o firmie, korzystamy z wyszukiwarki. Jej statystyki odwiedzin i wpisywanych fraz kluczowych rosną w zatrważającym tempie z dnia na dzień. To rodzi pytanie, czy dobrze jest znaleźć się ze swoim biznesem na wysokich miejscach prezentowanych przez wyszukiwarkę? Jak to osiągnąć? Odpowiedzi kryją się za magicznym określeniem SEO.

SEO - czy warto być wysoko w wyszukiwarce?


Wyszukiwarka internetowa to najchętniej odwiedzane miejsce w sieci. Wśród dostępnych rozwiązań nieustannie króluje to, które jest dostarczane przez Google. Jego popularność jest ogromna, o czym świadczą statystyki odwiedzin oraz użycia. Tylko, czy tak naprawdę warto, aby prowadzony przez nas biznes znajdował się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google? Czy to całe SEO jest godne uwagi?

Zwiększenie ruchu na stronie

Za skrótem SEO kryje się Search Engine Optimization. To wszelkie działania zmierzające do zdobycia wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wśród nich znajdują się zabiegi polegające m.in. na optymalizacji witryny, doborze odpowiednich słów kluczowych, content marketingu, budowaniu bazy linków przychodzących. Kiedy są one dobrze zaplanowane, przynoszą bardzo ciekawe efekty. Najważniejsze - pozwalają uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Korzysta z niej mnóstwo osób, które kierują konkretne zapytania w formie fraz kluczowych. Tym samym, pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Jeśli pojawia się na niej więcej osób, to w efekcie budowana jest świadomość istnienia marki oraz jej oferty.

Wzrost konwersji

Napływ nowych oraz powracających użytkowników na stronie internetowej, to bardzo pożądany cel pozycjonowania witryny. Dzięki niemu wizerunek marki jest bardziej rozpoznawalny nie tylko w działaniach skupionych na sieci, ale także poza nią. To krok prowadzący to wzrostu konwersji, czyli wykonywania przez potencjalnych klientów określonych akcji. Najczęściej są nimi: dodanie produktu do koszyka, dokonanie zakupu, pozostawienie danych kontaktowych, wypełnienie formularza. Działania te są istotne dla całego procesu sprzedażowego, a wzrost współczynnika konwersji nie tylko brzmi dobrze, ale również wygląda w formie pieniędzy trafiających do firmy.

Większe zyski

SEO to często usługa, która nieraz widziana jest przez właścicieli stron internetowych, jako zbędna. Zdanie na ten temat jest zmieniane, kiedy zauważane są efekty pozycjonowania. Jednym z nich jest zwiększenie zysków przedsiębiorstwa. Dlaczego? Ponieważ witryna, która znajduje się na wysokich miejscach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jest częściej i chętniej odwiedzana przez użytkowników. Stają się oni potencjalnymi klientami, których prowadzi się do podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej. W ten sposób (trochę uproszczony) realizuje się sprzedaż produktów. Jeśli więc zwiększa się grono nabywców oferowanych na stronie produktów lub usług, zyski firmy również rosną. Zatem pozycjonowanie powinno się rozpatrywać jako inwestycję, z której przedsiębiorstwo czerpie korzyści.

Podsumowanie

Czas odpowiedzieć na postawione w tytule pytanie. Zdecydowanie warto, aby Twój biznes znajdował się wysoko w wyszukiwarce. Dzięki temu zyskasz nowych klientów, a także powracających po kolejne produkty lub usługi. Zbudujesz świadomość marki oraz jej wizerunek. To wszystko przełoży się na zwiększenie zysków oraz rozwój przedsiębiorstwa.

Szukasz sprawdzonego partnera do zwiększenia widoczności Twojej strony internetowej? Sprawdź Agencję Interaktywną Manley - https://manley.pl/

Kategorie: