Powstał Związek Pracodawców Mediów Radiowych MOC RADIO

  • 19.03.2021 14:23

  • Aktualizacja: 03:03 26.07.2022

Dziś odbyło się spotkanie Przewodniczącego KRRiT z przedstawicielami nadawców radiowych. Podczas spotkania Audytorium 17 oraz Polskie Radio S.A. ogłosiło własną inicjatywę utworzenia Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC RADIO, której podstawowym zadaniem jest otwarta i transparentna formuła wsparcia rzetelnych badań słuchalności radia, których wyniki będą wspólną walutą dla całego rynku.
Powołanie Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC RADIO jest odpowiedzią na wielokrotnie wyrażaną przez Przewodniczącego KRRiT, potrzebę konsolidacji całego rynku medialnego i reklamowego wokół nowych, zintegrowanych badań konsumpcji treści mediowych, tak oczekiwanych przez reklamodawców oraz nadawców radiowych, telewizyjnych i internetowych. MOC RADIO jest kolejnym krokiem, po MOC TV i Koalicji Marketerów, zmierzającym do porozumienia całego rynku mediów elektronicznych oraz rynku reklamowego i stworzenia nowych badań opartych na nowoczesnych, zintegrowanych sposobach pomiaru słuchalności, oglądalności i konsumpcji treści w internecie.

- Zapraszamy wszystkich nadawców radiowych do Związku Pracodawców Mediów Radiowych MOC RADIO. Związek posiada otwartą formułę a jego członkami mogą być wszyscy nadawcy radiowi posiadający koncesję do nadawania naziemnego analogowego i cyfrowego - mówi Paweł Paluch, przedstawiciel Rozgłośni Regionalnych Polskiego Radia i prezes zarządu Audytorium 17, które reprezentuje Rozgłośnie Regionalne na ogólnopolskim rynku reklamowym. - Po raz pierwszy w historii polskiej radiofonii powstaje oficjalna organizacja, która w założeniach reprezentuje, na równych zasadach, wszystkich nadawców radiowych - dodaje Paweł Kwieciński, dyrektor Biura Programowego Polskiego Radia S.A.

Zdaniem przedstawicieli nadawców publicznych otwarta i transparentna formuła nowej organizacji pokazuje, że jej celem jest wsparcie solidnych i rzetelnych badań, których wyniki będą wspólną walutą dla całego rynku, a nie gwarantem interesów jego wybranego segmentu.

Źródło:

inf. prasowa/RDC

Autor:

PG