Jaka muzyka powstaje dla dzieci? Czy warto, aby dzieci ją współtworzyły? Co im oferuje w tym roku festiwal Mała Warszawska Jesień? O tym rozmawialiśmy z Anną Kierkosz, kuratorką tego festiwalu i wielu innych projektów dla dzieci
i młodzieży.
"Klasyka czy powaga" to autorski program, zawsze z gościem, rozpięty między muzyką klasyczną i muzyką poważną – wydaje się, że oba terminy oznaczają to samo, ale pierwszy wydaje się pojemniejszy i bardziej elastyczny. Najważniejsze, żeby to była dobra muzyka. I takiej będziemy z Państwem słuchać.
Prowadzi: Anna S. Dębowska
Odcinki podcastu (22)
Teraz odtwarzane
Anna Kierkosz
Jaka muzyka powstaje dla dzieci? Czy warto, aby dzieci ją współtworzyły? Co im oferuje w tym roku festiwal Mała Warszawska Jesień? O tym rozmawialiśmy z Anną Kierkosz, kuratorką tego festiwalu i wielu innych projektów dla dzieci
i młodzieży.
08.09.2024
51 min 43 s
Odtwarzam
Nowości płytowe
Tematem audycji są nowości płytowe – debiut fonograficzny mezzosopranistki Aigul Akhmetshiny ("Aigul", Decca Classics) i "Polish Journey", płyta duetu Kacper Nowak (wiolonczela) i Łukasz Krupiński (fortepian). Słuchamy muzyki Bizeta, Rossiniego, Chopina, Panufnika i Pendereckiego.
Gościem audycji była Ania Karpowicz – flecistka, współzałożycielką Instytutu Mieczysława Wajnberga. Opowiadała m.in o koncertach w ramach Festiwalu WarszeMuzik.
Martyna Pastuszka opowiada o sekretach skrzypiec historycznych, swojej współpracy z francuskimi orkiestrami historycznymi i o prowadzeniu własnej {oh!} Orkiestry, mającej mocną pozycję w środowisku muzycznym.
Maurizio Pollini i Jodie Devos - wspominienie wybitnych pianistóww, ktorzy odeszli w tym roku. Posłuchaliśmy nagrania utworów Chopina, Schumanna, Debussy'ego i Offenbacha.
Śpiewaczka Anna Radziejewska opowiada o specyfice głosu kontratenorowego, o młodzieży wokalnej, która garnie się do muzyki dawnej, o strategiach repertuarowych w karierze współczesnych śpiewaków i przyszłości Polskiej Opery Królewskiej.
Jak funkcjonuje nowoczesny teatr operowy? Jak połączyć sprzeczne interesy artystów tworzących przedstawienie operowe? O tym opowiada Jacek Marczyński na podstawie książki „5000 wieczorów w operze” napisanej przez Rudolfa Binga, w latach 1960-1972 dyrektora generalnego Metropolitan Opera w Nowym Jorku. Słuchamy Belliniego, Verdiego i Wagnera w wykonaniu śpiewaczek, które święciły triumfy na tej scenie za dyrekcji Binga.
13 koncertów „na żywo”, 17 projekcji oper i baletów – przez cały lipiec trwa w Warszawie Festiwal „Ogrody Muzyczne” na dziedzińcu Zamku Królewskiego. O jego atrakcyjnym programie opowiadał dyrektor artystyczny Łukasz Strusiński.
Mateusz Smoczyński to znakomity skrzypek jazzowy z klasycznym wykształceniem, członek Atom String Quartet, a także kompozytor. W jego koncercie skrzypcowym „Adam's Apple”, którego słuchamy, odzywają się echa wirtuozowskiej muzyki skrzypcowej, bluegrassu i world music. Artysta mówi o swojej fascynacji muzyką Johna Adamsa i współpracy z kalifornijskim Turtle Island Quartet, a przede wszystkim o inspiracjach muzycznych, które płyną do niego z różnych stron.