Jest sprawa

Strefa "Tempo 30", remonty i pasy przy Dworcu Centralnym, czyli plany transportowe Warszawy [POSŁUCHAJ]

  • 22.09.2016
  • 44 min 17 s

Krótki opis odcinka

- Najgłośniej protestują ci, którym ubyło miejsc parkingowych. Ale takich miejsc, których być nie powinno - parkowano na przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach - tak sprawę strefy "Tempo 30" w Śródmieściu Południowym komentował w RDC dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski. Strefa "Tempo 30" obejmie obszar pomiędzy ulicami Piękną i Trasą Łazienkowską oraz Marszałkowską i Al. Ujazdowskimi. - To jest projekt z budżetu partycypacyjnego, który realizujemy na wniosek mieszkańców - przypomniał Puchalski.  - Chodzi o to, żeby upłynnić ruch i zniechęcić kierowców, którzy zjeżdżają z głównych ciągów tranzytowych, do tranzytowego stosowania ulic lokalnych - tłumaczył cel powstania strefy. Jak przyznał, zdania w tej sprawie są podzielone. - Najgłośniej protestują ci, którym ubyło miejsc parkingowych. Ale takich miejsc, których być nie powinno - parkowano na przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach - ocenił gość RDC. Pasy przy Dworcu Centralnym Puchalski powiedział w RDC, że Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę Alei Jerozolimskich i Emilii Plater. Dzisiaj są tam jedynie przejścia podziemne, a jeszcze tej jesieni mają powstać również pasy. - To skrzyżowanie jest skrajnie nieprzyjazne dla pieszych - ocenił dyrektor. Podkreślił, że nowe przejścia nie oznaczają zamknięcia tych podziemnych. Drogowcy poprawią też w tym rejonie sygnalizację świetlną i pasy ruchu. Gość RDC mówił także, że w przyszłym roku ZDM planuje wyznaczyć przejścia dla pieszych przy rondzie Czterdziestolatka oraz w ciągu ulicy Jagiellońskiej.

Opis odcinka

- Najgłośniej protestują ci, którym ubyło miejsc parkingowych. Ale takich miejsc, których być nie powinno - parkowano na przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach - tak sprawę strefy "Tempo 30" w Śródmieściu Południowym komentował w RDC dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski. Strefa "Tempo 30" obejmie obszar pomiędzy ulicami Piękną i Trasą Łazienkowską oraz Marszałkowską i Al. Ujazdowskimi. - To jest projekt z budżetu partycypacyjnego, który realizujemy na wniosek mieszkańców - przypomniał Puchalski.  - Chodzi o to, żeby upłynnić ruch i zniechęcić kierowców, którzy zjeżdżają z głównych ciągów tranzytowych, do tranzytowego stosowania ulic lokalnych - tłumaczył cel powstania strefy. Jak przyznał, zdania w tej sprawie są podzielone. - Najgłośniej protestują ci, którym ubyło miejsc parkingowych. Ale takich miejsc, których być nie powinno - parkowano na przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach - ocenił gość RDC. Pasy przy Dworcu Centralnym Puchalski powiedział w RDC, że Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę Alei Jerozolimskich i Emilii Plater. Dzisiaj są tam jedynie przejścia podziemne, a jeszcze tej jesieni mają powstać również pasy. - To skrzyżowanie jest skrajnie nieprzyjazne dla pieszych - ocenił dyrektor. Podkreślił, że nowe przejścia nie oznaczają zamknięcia tych podziemnych. Drogowcy poprawią też w tym rejonie sygnalizację świetlną i pasy ruchu. Gość RDC mówił także, że w przyszłym roku ZDM planuje wyznaczyć przejścia dla pieszych przy rondzie Czterdziestolatka oraz w ciągu ulicy Jagiellońskiej.

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Jest sprawa

„Jest Sprawa” to audycja o charakterze publicystyczno-reporterskim. Trzymamy rękę na pulsie Warszawy, wsłuchujemy się w sprawy budzące kontrowersje oraz tematy wymagające głębszej dyskusji i wyjaśnienia.

 

Rozmawiamy o sprawach społecznych, obyczajowych, miejskich – budzących emocje i wymagających wyjaśnienia na forum publicznym. Podejmujemy też interwencje w sprawach naszych słuchaczy.

 

Audycja trwa godzinę i zawsze można wziąć w niej aktywny udział, dzwoniąc pod numer 22 645 90 90, dzieląc się swoją opinią lub zdaniem na podejmowany temat.

 

Zapraszamy do kontaktu z nami telefonicznie, mailowo (jestsprawa@rdc.pl) lub listownie.

Odcinki podcastu (2897)

  • Jak żyje się seniorom w Warszawie?

    • 05.05.2025

    • 47 min 15 s

  • Najgłośniejszy przystanek w Warszawie – czy da się poprawić komfort pasażerów?

    • 30.04.2025

    • 16 min 10 s

  • Reforma recyklingu czy zagrożenie dla małych i średnich firm?

    • 30.04.2025

    • 25 min 42 s

  • Czy Warszawie potrzebne są nowe kąpieliska?

    • 29.04.2025

    • 43 min 37 s

  • Dla kogo mieszkania komunalne w Warszawie?

    • 28.04.2025

    • 47 min 33 s

  • Polski Alarm Hałasowy – jak pozbyć się nadmiernych decybeli?

    • 23.04.2025

    • 38 min 22 s

  • Czy warszawski Nowy Świat wymaga zmian?

    • 22.04.2025

    • 25 min

  • Powrót do sprawy: co dalej czeka artystów ze Stacji Praga?

    • 22.04.2025

    • 16 min 40 s

  • Zakaz sprzedaży alkoholu w nocy w Warszawie – kiedy wejdzie w życie?

    • 16.04.2025

    • 21 min 02 s

  • Coraz więcej incydentów w cyberprzestrzeni. Jak się chronić?

    • 16.04.2025

    • 23 min 27 s

1
2
3
...
288
289
290