Trwają konsultacje dotyczące kanonu lektur szkolnych. Eksperci proponują mniej archaicznego języka, za to więcej treści dotyczących problemów współczesnego świata. W połowie lutego MEN rozpoczęło prekonsultacje zmian w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Poniedziałek to ostatni dzień na zgłoszenie uwag.
Kinga Białek, dydaktyczka języka polskiego ze Szkoły Edukacji PAFW i UW, członkini zespołu przygotowującego kanon lektur szkolnych w MEN
dr Łukasz Tupacz – nauczyciel akademicki Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Jest nauczycielem języka polskiego i glottodydaktykiem w Zespole Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie oraz XVIII LO im. Jana Zamoyskiego w Warszawie. Egzaminator egzaminu maturalnego z języka polskiego oraz egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego. Trener w programie „Szkoła Ucząca Się” CEO
dr Aleksandra Korczak, nauczyciel języka polskiego, etyki i filozofii w CLV Publicznym Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterek Powstania Warszawskiego w Warszawie, edukatorka w "Szkole w chmurze", akademicko specjalizuje się w badaniu kanonu lektur szkolnych, wyróżniona w konkursie Nauczyciela Roku