100 km/h pociągiem z Płocka do Kutna. Koniec budowy odcinka torów
Skrócenie czasu podróży i sprawniejsze przejazdy składów towarowych do rafinerii PKN Orlen w Płocku to efekty prac na linii kolejowej nr 33 z Kutna. Dobiegły końca główne roboty na odcinku Łąck - Płock Radziwie. Wartość inwestycji to ok. 12 mln zł - podały PKP Polskie Linie Kolejowe.
Informując we wtorek o przedsięwzięciu PKP PLK przypomniały, że na trasie kolejowej Płock – Kutno ruch pociągów odbywa się po dwóch torach. Spółka przekazała, że "
zakończyły zasadnicze prace na szlaku Łąck – Płock Radziwie". Zaznaczyła przy tym, że wykonawca realizuje jeszcze pozostałe roboty. "
Zadanie pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h" - podano w komunikacie.
Według PKP PLK, dzięki inwestycji, "
mieszkańcy Płocka zyskają lepsze połączenie z Kutnem oraz magistralą Poznań – Warszawa, a także w kierunku Łodzi". "
Wprowadzenie toru bezstykowego obniża poziom hałasu i oddziaływania linii na otoczenie. Na prace przeznaczono 12 mln zł" - podkreślono w informacji. Spółka przekazała jednocześnie, że jednym z efektów prac na linii z Kutna do Płocka będzie "
skrócenie czasu podróży oraz sprawniejsze przejazdy składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen". "
Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiej trasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł" - podano w komunikacie, odnosząc się do kosztów modernizacji linii kolejowej Kutno - Płock.
Poprawa infrastruktury kolejowejWśród zrealizowanych tam zadań wymieniono m.in. prace na odcinku Gostynin – Łąck, gdzie wymienione zostały szyny i podkłady. "
Poprawiono odwodnienie linii i uzupełniono tłuczeń. Wzmocniono konstrukcję 2 obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac był wiadukt kolejowy w Łącku. Stalowy obiekt został oczyszczony, naprawiony i zabezpieczony. Na dwóch przejazdach w Łącku, dzięki pracom na jezdni, zwiększono poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym" - wyliczyły PKP PLK. Spółka wspomniała, że prace na odcinku Gostynin – Łąck są kontynuacją rewitalizacji trasy Kutno – Płock w trzech poprzednich latach, a ich efektem było np. skrócenie czasu podróży między o ok. 10 minut - obecnie najkrótsza podróż pociągiem wynosi ok. 1 h.
Pozostałe fragmenty inwestycjiJak poinformowały PKP PLK, wykonano wówczas zadania na odcinkach: Florek – Strzelce Kujawskie, Strzelce Kujawskie – Sierakówek, Sierakówek – Łąck, za 45,6 mln zł, podobnie jak teraz, ze środków własnych spółki. "
Sprawniejsze przejazdy pociągów i wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniósł remont 750-metrowego mostu kolejowego w Płocku i mostu w Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Wymieniono blisko 30 km torów, co pozwoliło przywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Łącznie zmodernizowano 19 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów, 1 wiadukt i 9 przepustów" - podała spółka. Podkreśliła, iż dzięki wymianie nawierzchni na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.