Wieczór RDC

Wieczór RDC: Konferencja #jawmediach. "Dzisiejszy świat potrzebuje więcej kobiet-ekspertek w przestrzeni publicznej"

  • Robert Łuchniak

  • 27.04.2016
  • 01 godz 12 min 42 s

Krótki opis odcinka

Celem warszawskiej konferencji, która odbędzie się 28 kwietnia, jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować oraz rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady. - Nasza konferencja jest częścią większego, międzynarodowego projektu Accelerate!, który jest realizowany razem z innymi państwami-miastami - Lizboną, Brukselą, Madrytem, Warszawą, Paryżem i innymi. W tej akcji chodzi o promowanie kobiet-ekspertek, ale też kobiet w biznesie, które chcą awansować, rozwijać się i zaistnieć w świecie. Nie tylko finansowym - tłumaczyła w "Wieczorze RDC" Jowita Bukowińska, prezes Stowarzyszenia PWN Warszawa, współzałożycielka i prezes Stowarzyszenia Professional Women’s Network - Warszawa. Jak dodała, program adresowany jest do wszystkich kobiet, które "mają kompetencje i ambicje, aby wypowiadać się w mediach". - Kierujemy go do pań, które są ekspertkami, prowadzą firmy czy pracują w korporacjach i chcą, żeby ich głos był słyszalny - zaznaczyła. Kobiecy styl komunikowania się Marta Smyrska, przedsiębiorca i założycielka agencji Smyrska PR, tłumaczyła, że większość poradników, dotyczących wystąpień publicznych, promuje "bardziej męski styl komunikowania się". - Mówi się "kontroluj przestrzeń", "udawaj, aż ci się uda", "do ciebie należy scena". Natomiast my chcemy zwrócić uwagę na kobiecy styl komunikowania się, który opiera się na trzech filarach - pasji, zaangażowaniu i autentyczności, czyli mówimy kobietom, że to jest w porządku, jeśli ten występ publiczny będzie opierał się na naturalnym stylu komunikowania się i na emocjonalności, która jest z nami bardziej kojarzona. Kobiety też mogą wywoływać odpowiednie wrażenie, koncentrując się na emocjach - wyjaśniła. "Kruche babeczki"? Jak podała Agnieszka Clarey, dyrektor w Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, szacuje się, że obecnie w Europie istnieje około 15 mln rodzinnych firm, a "żeby była rodzina, to musi być kobieta". - Te 15 mln firm w skali Europy to też kobiety, które zasiadają w zarządach. To nie jest mało, ale bardzo często zdarza się, że w debatach na ważne tematy to właśnie wysyłani są faceci, czyli głowa rodziny. Uważam, że nie zawsze wychodzi to na zdrowie przedsiębiorstwu czy zadaniu, które ma być wykonane, bo kobiety - oprócz tego, że są o wiele bardziej cierpliwe, mają siłę spokoju, a jednocześnie mają przekaz emocjonalny, ale nie nadwrażliwy - osiągają ten cel skuteczniej i szybciej - tłumaczyła. - Często kobiety podejmują się zadań, które dla panów wydawałoby się nie do osiągnięcia przez nas - kruche babeczki - dodała. Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki. Informacje i zapisy na konferencję - dowiedz się więcej. Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet i organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach - sprawdź.

Opis odcinka

Celem warszawskiej konferencji, która odbędzie się 28 kwietnia, jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować oraz rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady.

- Nasza konferencja jest częścią większego, międzynarodowego projektu Accelerate!, który jest realizowany razem z innymi państwami-miastami - Lizboną, Brukselą, Madrytem, Warszawą, Paryżem i innymi. W tej akcji chodzi o promowanie kobiet-ekspertek, ale też kobiet w biznesie, które chcą awansować, rozwijać się i zaistnieć w świecie. Nie tylko finansowym - tłumaczyła w "Wieczorze RDC" Jowita Bukowińska, prezes Stowarzyszenia PWN Warszawa, współzałożycielka i prezes Stowarzyszenia Professional Women’s Network - Warszawa.

Jak dodała, program adresowany jest do wszystkich kobiet, które "mają kompetencje i ambicje, aby wypowiadać się w mediach". - Kierujemy go do pań, które są ekspertkami, prowadzą firmy czy pracują w korporacjach i chcą, żeby ich głos był słyszalny - zaznaczyła.

Kobiecy styl komunikowania się

Marta Smyrska, przedsiębiorca i założycielka agencji Smyrska PR, tłumaczyła, że większość poradników, dotyczących wystąpień publicznych, promuje "bardziej męski styl komunikowania się".

- Mówi się "kontroluj przestrzeń", "udawaj, aż ci się uda", "do ciebie należy scena". Natomiast my chcemy zwrócić uwagę na kobiecy styl komunikowania się, który opiera się na trzech filarach - pasji, zaangażowaniu i autentyczności, czyli mówimy kobietom, że to jest w porządku, jeśli ten występ publiczny będzie opierał się na naturalnym stylu komunikowania się i na emocjonalności, która jest z nami bardziej kojarzona. Kobiety też mogą wywoływać odpowiednie wrażenie, koncentrując się na emocjach - wyjaśniła.

"Kruche babeczki"?

Jak podała Agnieszka Clarey, dyrektor w Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, szacuje się, że obecnie w Europie istnieje około 15 mln rodzinnych firm, a "żeby była rodzina, to musi być kobieta".

- Te 15 mln firm w skali Europy to też kobiety, które zasiadają w zarządach. To nie jest mało, ale bardzo często zdarza się, że w debatach na ważne tematy to właśnie wysyłani są faceci, czyli głowa rodziny. Uważam, że nie zawsze wychodzi to na zdrowie przedsiębiorstwu czy zadaniu, które ma być wykonane, bo kobiety - oprócz tego, że są o wiele bardziej cierpliwe, mają siłę spokoju, a jednocześnie mają przekaz emocjonalny, ale nie nadwrażliwy - osiągają ten cel skuteczniej i szybciej - tłumaczyła. - Często kobiety podejmują się zadań, które dla panów wydawałoby się nie do osiągnięcia przez nas - kruche babeczki - dodała.

Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki. Informacje i zapisy na konferencję - dowiedz się więcej. Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet i organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach - sprawdź.

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Wieczór RDC

Od kultury, przez naukę, po publicystykę prowadzoną z dziennikarską dociekliwością. Rozmawiamy z ciekawymi gośćmi o świecie, Mazowszu i Warszawie. O tym, co chcielibyście usłyszeć lub o czym powiedzieć. Czasem poważnie, czasem żartobliwie i zaczepnie.

Odcinki podcastu (5504)

  • Młodzi ludzie i alkohol

    • 03.05.2025

    • 15 min 13 s

  • „Sztuka ochrony przyrody”

    • 03.05.2025

    • 18 min 20 s

  • Skandaliści PRL

    • 03.05.2025

    • 23 min 03 s

  • Programy historyczno-edukacyjne Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność

    • 19.04.2025

    • 12 min 06 s

  • Wokół książki "Jak słowo daję. Współczesny poradnik językowy" Mateusza Adamczyka

    • 19.04.2025

    • 30 min 55 s

  • Wystawa "Pictura fidelis" w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej

    • 19.04.2025

    • 11 min 08 s

  • Wielkanoc u Reymonta

    • 19.04.2025

    • 29 min 50 s

  • „Drogi do Jerozolimy” – nowa wystawa w Muzeum Narodowym w Warszawie

    • 12.04.2025

    • 14 min 45 s

  • Boże władztwo. Jak chrześcijański przewrót zmienił oblicze świata

    • 12.04.2025

    • 23 min 28 s

  • Bieg charytatywny na rzecz SOS Wiosek Dziecięcych w Polsce

    • 12.04.2025

    • 17 min 11 s

1
2
3
...
549
550
551