Celem warszawskiej konferencji, która odbędzie się 28 kwietnia, jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować oraz rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady.
- Nasza konferencja jest częścią większego, międzynarodowego projektu Accelerate!, który jest realizowany razem z innymi państwami-miastami - Lizboną, Brukselą, Madrytem, Warszawą, Paryżem i innymi. W tej akcji chodzi o promowanie kobiet-ekspertek, ale też kobiet w biznesie, które chcą awansować, rozwijać się i zaistnieć w świecie. Nie tylko finansowym - tłumaczyła w "Wieczorze RDC" Jowita Bukowińska, prezes Stowarzyszenia PWN Warszawa, współzałożycielka i prezes Stowarzyszenia Professional Women’s Network - Warszawa.
Jak dodała, program adresowany jest do wszystkich kobiet, które "mają kompetencje i ambicje, aby wypowiadać się w mediach". - Kierujemy go do pań, które są ekspertkami, prowadzą firmy czy pracują w korporacjach i chcą, żeby ich głos był słyszalny - zaznaczyła.
Kobiecy styl komunikowania się
Marta Smyrska, przedsiębiorca i założycielka agencji Smyrska PR, tłumaczyła, że większość poradników, dotyczących wystąpień publicznych, promuje "bardziej męski styl komunikowania się".
- Mówi się "kontroluj przestrzeń", "udawaj, aż ci się uda", "do ciebie należy scena". Natomiast my chcemy zwrócić uwagę na kobiecy styl komunikowania się, który opiera się na trzech filarach - pasji, zaangażowaniu i autentyczności, czyli mówimy kobietom, że to jest w porządku, jeśli ten występ publiczny będzie opierał się na naturalnym stylu komunikowania się i na emocjonalności, która jest z nami bardziej kojarzona. Kobiety też mogą wywoływać odpowiednie wrażenie, koncentrując się na emocjach - wyjaśniła.
"Kruche babeczki"?
Jak podała Agnieszka Clarey, dyrektor w Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw, szacuje się, że obecnie w Europie istnieje około 15 mln rodzinnych firm, a "żeby była rodzina, to musi być kobieta".
- Te 15 mln firm w skali Europy to też kobiety, które zasiadają w zarządach. To nie jest mało, ale bardzo często zdarza się, że w debatach na ważne tematy to właśnie wysyłani są faceci, czyli głowa rodziny. Uważam, że nie zawsze wychodzi to na zdrowie przedsiębiorstwu czy zadaniu, które ma być wykonane, bo kobiety - oprócz tego, że są o wiele bardziej cierpliwe, mają siłę spokoju, a jednocześnie mają przekaz emocjonalny, ale nie nadwrażliwy - osiągają ten cel skuteczniej i szybciej - tłumaczyła. - Często kobiety podejmują się zadań, które dla panów wydawałoby się nie do osiągnięcia przez nas - kruche babeczki - dodała.
Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki.
Informacje i zapisy na konferencję -
dowiedz się więcej. Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet i organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach -
sprawdź.