Motocykle na buspasy? "Mielibyśmy mniejsze korki i lepiej wykorzystaną sieć drogową"

  • 26.07.2016 15:08

  • Aktualizacja: 13:57 15.08.2022

- Ciągle kontynuujemy walkę o wpuszczenie motocykli na stołeczne buspasy. Ona trwa już od dwóch lat. Od tego czasu taką możliwość wprowadzono w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Bydgoszczy i Rzeszowie. Dopuściły to również miasta europejskie - mówił w audycji "Jest sprawa" Paweł Lenarczyk, radny i inicjator akcji "Tak dla motocykli na stołecznych buspasach". - Mielibyśmy mniejsze korki i oraz lepiej wykorzystaną sieć drogową - dodał Tomasz Kulik, instruktor motocyklowy.
Już ponad cztery tysiące osób podpisało petycję w sprawie wpuszczenia na stołeczne buspasy motocyklistów. Jak powiedział Tomasz Kulik, przy obecnym natężeniu ruchu, jeżeli kierujący mogliby się przesiadać z samochodów na motocykle, "mielibyśmy mniejsze korki i natężenie ruchu oraz lepiej wykorzystaną sieć drogową". - Motocykl swoją niewielką objętością nie przeszkadza autobusowi na prawym pasie. Kierowcy, którzy jeżdżą autami, woleliby, żeby motocykl mógł poruszać się po pasie dla autobusów, niż gdyby miał przeciskać się między samochodami. Korzyści są tutaj obopólne - zaznaczył gość RDC.

Radny Paweł Lenarczyk dodał, że walka o wpuszczenie motocykli na stołeczne buspasy ciągle trwa. - Ona ciągnie się już dwa lata. Od tego czasu taką możliwość wprowadzono w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Bydgoszczy i Rzeszowie. Dopuściły to również miasta europejskie. Zastanawiamy się, dlaczego nie mamy jeszcze decyzji. Widzimy jednak otwartość ZTM, jest dialog i wymieniamy się argumentami. To jednak za długo trwa - podkreślił inicjator akcji "Tak dla motocykli na stołecznych buspasach".

W korku między autami?

Tomasz Kulik zwrócił uwagę, że jeżeli ktoś chce się na motorze powygłupiać, to od tego jest policja, która powinna takie osoby zwalczać. - Nie jestem zwolennikiem urządzania wyścigów. Ten margines, który niestety bardzo widać, to ułamek procenta motocyklistów. Jeżeli rozmawia się z normalnymi motocyklistami, to jeżeli oni mają możliwość "pędzić" 40 km/h pasem dla autobusów, a nie jechać w korku między autami, to wolą tę pierwszą opcję - argumentował.

Goście RDC przyznali, iż mają nadzieję, że władze Warszawy pozytywnie odpowiedzą na postulaty wysuwane przez środowisko warszawskich motocyklistów.

Do dyskusji w studiu zapraszamy także słuchaczy. Czekamy na sygnały o sprawach, które warto poruszyć w programie “Jest sprawa”. Adres mailowy: jestsprawa@rdc.pl, tel. 022 645 90 90 (w trakcie audycji – od poniedziałku do czwartku w godzinach 14.00-15.00.). Adres pocztowy: “Jest sprawa” Polskie Radio RDC, ul. Myśliwiecka 3/5/7, Warszawa.

Źródło:

RDC

Autor:

mg