SŁUCHAJ ONLINE
MENU
MATERIAŁ SPONSOROWANY

Rozwój e-commerce podczas epidemii

fot. mat. prasowe

Kryzys gospodarczy, jaki całemu światu zgotowała pandemia koronawirusa, ominął e-commerce. Branża zakupów internetowych nie tylko nie odczuła jego negatywnych skutków, ale wręcz udało jej się na nim wybić.

Cyfrowa rewolucja

Transformację cyfrową w dobie pandemii COVID-19 odczuli niemal wszyscy Polacy. Praca zdalna czy e-szkoła stały się dla wielu z nas codziennością w czasie „narodowej kwarantanny”. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, przygotowanego przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej, do sieci przenieśliśmy również zdecydowaną większość swoich zakupów.

Już 73 proc. polskich konsumentów deklaruje, że kupuje online. Sklepy internetowe „czynne” są całą dobę, nie trzeba do nich jeździć, tak, jak do stacjonarnych punktów sprzedaży, a w dodatku nic nie ogranicza naszego czasu na podjęcie decyzji. Wygoda i swoboda okazały się głównymi motywatorami do e-zakupów w polskim wydaniu, gdy rząd nakładał na nas restrykcje związane z zagrożeniem epidemiologicznym, m.in. zamykając centra handlowe i wprowadzając ograniczenia w liczbie osób, które jednocześnie mogły realizować zakupy w marketach czy dyskontach.

Regularne wydatki Polaków na e-zakupy

Konsumenci badani przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej zadeklarowali, że w sieci kupują regularnie, a ich miesięczne wydatki pozwalają wielu polskim e-commerce’om pozytywnie patrzeć w przyszłość.

Na artykuły spożywcze kupowane przez Internet Polacy wydają średnio 194 zł na miesiąc, na produkty farmaceutyczne – 118 zł na miesiąc, na kosmetyki i perfumy – 131 zł na miesiąc, na odzież, akcesoria i dodatki – 190 zł na miesiąc, a na obuwie – 228 zł na miesiąc.

Poza tym, wielu polskich e-konsumentów w miesięcznych cyklach kupuje w sieci książki, płyty i filmy oraz bilety do kina czy teatru, a średnio raz na pół roku – urządzenia mobilne i sprzęt RTV/AGD.

Na lojalnych e-klientów trzeba sobie zapracować

Zgodnie z raportem Gemius i Izby Gospodarczej, aż 72 proc. Polaków stawia na zakupy w krajowych e-sklepach, co wyjątkowo cieszy. I choć dobra passa dla polskich e-commerców trwa, nie powinny osiadać na laurach i skupiać się przede wszystkim na utrzymaniu lojalnych klientów.

Polacy kupujący w sieci doskonale wiedzą, czego oczekują od sklepów internetowych, z którymi chcieliby „związać się” na dłużej. Dla 48 proc. z nich do powrotu na e-zakupy do danego e-commerce’u zachęcające są atrakcyjne ceny. Dla 41 proc. – niskie koszty dostawy, a dla 34 proc. – pozytywne wcześniejsze doświadczenia zakupowe.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” przedstawiciele polskiego e-handlu mogą dowiedzieć się również, na jakich działaniach powinni się skupić, by podnieść swoją wiarygodność w oczach e-konsumentów, którzy wskazują, że ufają przede wszystkim:

• opiniom na temat danego sklepu (48 proc.),
• sklepom dającym możliwość zapłaty przy odbiorze (33 proc.),
• sklepom udostępniającym czytelne informacje o polityce zwrotów i reklamacji (26 proc.).

Bez współpracy z dobrą firmą kurierską ani rusz

Choć „dzięki” epidemii koronawirusa branża e-commerce wciąż kwitnie, właściciele polskich e-biznesów opartych na internetowej sprzedaży powinni przywiązywać dużą uwagę do tego, by zadbać nie tylko o atrakcyjny cenowo asortyment i sprawne działanie swoich e-sklepów, ale też o sam proces realizacji zamówień, który najczęściej związany jest z outsourcingiem dostaw towaru do docelowych klientów.

W czasie pandemii COVID-19 polskie e-commerce’y w swoim codziennym funkcjonowaniu szczególnie doceniły rolę współpracy z dobrymi firmami kurierskimi. Wielu polskich e-przedsiębiorców miało i dalszym ciągu ma szansę sprostać oczekiwaniom swoich klientów na przykład dzięki usługom InPost – https://inpost.pl/wysylam. A polscy e-konsumenci doskonale wiedzą czego chcą – są to przede wszystkim niskie koszty dostawy oraz krótki czas realizacji zamówienia.

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2020 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone