SŁUCHAJ ONLINE
MENU
MATERIAŁ SPONSOROWANY

Jak dobrze zarządzać katalogiem produktów na Facebooku?

fot. mat. sponsorowane

Facebook udostępnia cały wachlarz narzędzi, które pozwalają właścicielom firm promować swoje produkty i docierać do szerokiej liczby odbiorców. Odpowiednio skonfigurowane mogą znacznie zwiększyć efektywność promocji. Jednym z takich narzędzi, gdy mowa o branży e-commerce, jest katalog produktów. Aby umiejętnie nim zarządzać, przede wszystkim dobrze jest zapoznać się z mechanizmem jego działania, najważniejszymi funkcjami oraz zaletami płynącymi z jego użytkowania.

Katalog produktów na FB jest czymś w rodzaju sklepu internetowego, ale posiada również wiele dodatkowych opcji. Dzięki niemu można tworzyć reklamy konkretnych towarów, z którymi potencjalny klient wszedł w interakcję (np. dodał do koszyka). Taki typ reklamy nosi miano remarketingu dynamicznego. Ponadto można wystosować reklamę katalogową do nowych użytkowników, którzy nie zetknęli się jeszcze z naszą stroną. A także przygotowywać reklamy w formie kolekcji i prezentować ofertę na urządzeniach mobilnych w trybie pełnoekranowym. Kolejną ważną opcją jest możliwość oznaczania produktów w postach Facebooku oraz na powiązanym koncie na Instagramie. I jeszcze jedna istotna sprawa – posiadanie katalogu produktów umożliwia automatyczne stworzenie sklepu na Facebooku i zarządzanie nim.

Przedsiębiorca, który decyduje się na promowanie firmy na FB poprzez katalog produktów, może liczyć na szereg korzyści. Przede wszystkim zwiększa skuteczność reklam z fanpage’a przy optymalizacji kosztów. Oszczędza czas, bo dobrze skonfigurowany algorytm działa niezależnie, a zmiany cen lub zdjęć artykułów wprowadzone na stronie sklepu online automatycznie aktualizują się w katalogu. Ma większe szanse na utrzymanie klientów, którzy już zakupili produkty w sklepie bądź przeglądali ofertę.

W jaki sposób utworzyć katalog produktów? Należy zalogować się do konta firmowego na FB i przejść do Menedżera sprzedaży. Proces tworzenia katalogu nie jest skomplikowany, a ze szczegółową instrukcją można zapoznać się na stronie: https://arturjablonski.com/katalog-produktow-na-facebooku/.

Samo założenie katalogu to pestka. Trzeba jeszcze dodać do niego produkty. Co ciekawe, posiadacze sklepu na platformach partnerskich takich jak Shopify, Big Commerce, OpenCart, Magento czy WooCommerce mogą połączyć z nią swój katalog i skorzystać z automatycznego importu produktów bezpośrednio z platformy. Pozostali użytkownicy muszą dodać produkty samodzielnie i kliknąć opcję „Prześlij informacje o produktach”. Jeżeli oferta jest niewielka i rzadko aktualizowana, ręczne dodawanie produktów nie zajmie dużo czasu. Kiedy jednak asortyment jest szeroki i często ulega zmianom, warto skorzystać z arkusza kalkulacyjnego. Arkusz z produktami można przygotować na dwa sposoby – wykorzystując szablon Facebooka bądź tworząc plik samodzielnie od podstaw (w formacie CSV lub XML). Gotowy arkusz można wgrać bezpośrednio do Menedżera sprzedaży, umieścić go na własnym serwerze albo skorzystać z Arkuszy Google.

Posiadając katalog produktów, można tworzyć w jego obrębie zestawy produktów. Wówczas reklamy będą jeszcze bardziej spersonalizowane, a wyświetlane treści uporządkowane i harmonijne. Jest to niezwykle praktyczne rozwiązanie, zwłaszcza gdy właściciel firmy sprzedaje przedmioty z różnych kategorii. Może on utworzyć zestaw osobny zestaw z artykułami dla kobiet, osobny dla mężczyzn, a także oddzielne zestawy dla każdej marki. Możliwości jest bardzo dużo.

Przedsiębiorca może połączyć katalog produktów z firmowym kontem na IG. Dzięki takiej integracji zyska możliwość oznaczania w postach i relacjach produktów z katalogu. Warto więc z takiej opcji skorzystać. Co jednak ważne, profil musi najpierw przejść weryfikację pod kątem zatwierdzenia zakupów na Instagramie.

Facebook jest niezwykle popularnym serwisem społecznościowym, z którego korzystają użytkownicy ze wszystkich stron świata. Już dawno przestał on służyć jedynie do kontaktu ze znajomymi czy rodziną. FB posiada naprawdę wiele godnych uwagi funkcji przydatnych w prowadzeniu własnego biznesu, w tym również w promowaniu firmy oraz jej asortymentu. Warto w pełni wykorzystać potencjał tego portalu. Więcej na temat jego możliwości znajdziesz na stronie https://arturjablonski.com/.

Aby usprawnić zarządzanie katalogiem produktów, warto stosować się do kilku prostych zasad. Przede wszystkim należy na bieżąco aktualizować informacje i zwracać uwagę na ich precyzyjność. Produkty, które są aktualnie niedostępne dla klientów, można i powinno się ukrywać w katalogu. Ważne jest również, aby wyróżnić się na tle innych e-biznesów. W jaki sposób? Przede wszystkim przygotować i wykorzystywać grafiki i elementy, które będą się kojarzyły użytkownikom wyłącznie z naszą marką. A także zadbać o przejrzysty układ treści w katalogu i prostą, intuicyjną nawigację.

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2022 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone