SŁUCHAJ ONLINE
MENU
MATERIAŁ SPONSOROWANY

Gadżety reklamowe, media społecznościowe i co jeszcze? 3 pomysły na to, jak wypromować własną markę

fot. mat. sponsorowane

Już nawet przedszkolak wie, że we współczesnym świecie żadna firma nie ma racji bytu, jeśli nie jest odpowiednio wypromowana. Kampania marketingowa to nie jednorazowe działanie, które zapewni sukces, lecz szereg złożonych czynności, które należy prowadzić długofalowo. Zaistnienie w świadomości konsumentów oraz wypromowanie własnej marki to nie lada wyzwanie – zwłaszcza dla nowych firm. Przygotowaliśmy poniższy artykuł, aby podpowiedzieć, jak wypromować własną markę – za pomocą gadżetów reklamowych, mediów społecznościowych oraz innych strategii.

1. Gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

2. Reklama w mediach społecznościowych – podstawa współczesnego marketingu

3. Wyjdź z cienia i daj się poznać!

Gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie zainwestować?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – gadżety reklamowe to skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i potencjalnych klientów. Przy wszystkich zaletach tego rozwiązania stosunek poniesionych kosztów do osiąganych korzyści prezentuje się bardzo dobrze – krótko mówiąc, gadżety reklamowe są po prostu tanie i skuteczne. Kampanię marketingową przy pomocy gadżetów reklamowych można prowadzić w zasadzie zawsze i wszędzie – taki sposób nie stwarza żadnych ograniczeń. Wprost przeciwnie, daje wiele możliwości. Producent tego typu akcesoriów i gadżetów reklamowych – Promoteca – zaspokaja wszystkie potrzeby klienta w zakresie pomysłów na reklamę. Nadruk z logo to dobra droga ku rozpoznawalności firmy. Niekiedy dobrym rozwiązaniem jest zestaw najprostszych i najbardziej popularnych gadżetów, takich jak:

  • długopisy reklamowe,
  • smycze reklamowe,
  • notesy reklamowe,
  • torby reklamowe,
  • pendrive reklamowe,
  • odzież reklamowa,
  • kubki reklamowe,
  • parasole reklamowe.

Jednakże są kampanie, które wymagają nieco bardziej oryginalnego i nietuzinkowego podejścia. Innowacyjne produkty na specjalne zamówienie dla konkretnej grupy potencjalnych klientów mogą znacznie wspomóc wypromowanie nowej marki.

Reklama w mediach społecznościowych – podstawa współczesnego marketingu

Z jednej strony współczesny rynek produktów i usług przypomina dżunglę, przez którą trzeba się z trudem przedzierać. Z drugiej zaś wydaje się polem nieograniczonych możliwości, które każdy ma w zasięgu ręki. Większość konsumentów korzysta dziś z mediów społecznościowych, które przez lata uległy transformacji. Z platformy, służącej komunikowaniu się ze znajomymi, Facebook stał się kluczowym na rynku portalem – dziś służy zatem nie tylko zrzeszaniu różnych społeczności, ale i reklamie lub sprzedaży. Ważnym krokiem w procesie promowania własnej marki i budowania wokół niej zaangażowanej społeczności jest założenie fanpage’a na takich portalach, jak Facebook, Instagram, Twitter. Facebook oferuje dziś przedsiębiorcom szereg możliwości, w tym płatną reklamę, która pozwala docierać do docelowej grupy potencjalnych klientów. Jest to stosunkowo niedrogi sposób na reklamę, a bez wątpienia warto go rozważyć. Trzeba tylko pamiętać o kilku kwestiach, takich jak przygotowanie wysokiej jakości tekstów oraz opatrzenie sponsorowanego posta właściwą, przyciągającą grafiką, która koresponduje z treścią. Warto obrać jeden styl – na przykład grafiki w podobnej kolorystyce – aby budować wizerunek marki w świadomości użytkowników. Specjaliści w dziedzinie reklamy poprzez media społecznościowe wskazują, że lepiej raz na jakiś czas przygotować wysokiej jakości post reklamowy, aniżeli często udostępniać teksty o mniejszej wartości. Ważne też, by post w jakiś sposób angażował społeczność Facebooka – komentarze, polubienia czy udostępnienia znacznie zwiększają zasięgi.

Wyjdź z cienia i daj się poznać!

Za sukcesem każdej marki i każdej firmy stoi osoba z krwi i kości. Konsumenci lubią dziś nawiązywać interakcję z człowiekiem, a nie automatem bez osobowości. Wystarczy spojrzeć na moderatorów komentarzy na fanpage’ach znanych marek – są błyskotliwi, mają zaskakujące riposty i nieustannie wchodzą w dialog z klientem. Jeżeli uważasz, że nie masz na to czasu – zatrudnij specjalistę od social mediów, który zajmie się prowadzeniem strony na Facebooku i kontaktem z klientami. Na początku warto jednak robić to samemu – tak, by konsumenci mogli cię poznać i… polubić! Wykonaj sesję biznesową lub taką, która pokazuje kulisy twojej pracy. Dobrym pomysłem jest także organizowanie tzw. live’ów lub webinarów, a jeśli masz możliwość nagrywanie podcastów z poradami z twojej branży. Dla odważnych: założenie własnego kanału na Youtube może okazać się strzałem w dziesiątkę. Pokazuj swoją pasję, uchylaj rąbka tajemnicy zza kulis swojego zawodowego życia, dziel się branżowymi nowinkami, inspiruj i doradzaj swoim odbiorcom, a na pewno stworzysz wokół swojej marki zaangażowaną społeczność, która stanie się gronem stałych klientów i będzie polecać twój produkt lub usługę. Do tworzenia spójnego wizerunku wykorzystuj wszystkie możliwe strategie – reklamę na łamach internetu uzupełnij o tradycyjne formy promowania, takie jak gadżety reklamowe.

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2021 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone