SŁUCHAJ ONLINE
MENU
MATERIAŁ SPONSOROWANY

Dieta keto potwierdzona badaniami. Schudniesz nawet 5 kg w tydzień

fot. mat. sponsorowane

Utrata masy ciała jest wbrew pozorom bardzo prosta. Podchodząc do diety racjonalnie i z głową można zrzucić sporo zbędnych kilogramów, bez większego wysiłku, wyrzeczeń oraz co najważniejsze bez głodowania. Jak schudnąć w tydzień skutecznie i trwale, by móc cieszyć się wymarzoną sylwetką? Wspaniałe rezultaty może dać właściwie przeprowadzona dieta ketogeniczna. Coraz więcej badań potwierdza, że ketoza pomaga w spalaniu tego, co jest organizmowi zbędne, czyli guzów, niekorzystnych zmian oraz tkanki tłuszczowej. Jak ułożyć skuteczny keto jadłospis i zacząć chudnąć?

Dieta ketogeniczna na odchudzanie – dlaczego jest tak skuteczna?

Sekretem skuteczności tej diety jest ketoza. W stanie ketozy organizm pozyskuje energię nie tylko z pożywienia, które stanowią głównie tłuszcze i białka, ale także z własnej tkanki tłuszczowej. To właśnie dlatego dieta bez cukru i bez węglowodanów jest tak skuteczna. Jadłospis keto powinien być jednak dobrze przemyślany. Czasami drobne błędy sprawiają, że mimo prowadzenia diety ketogenicznej, nie tylko nie widzimy efektów odchudzania, ale nawet możemy przybrać na wadze! Dzieje się tak między innymi wtedy, kiedy zamiast wprowadzić organizm w stan ketozy, spożywamy węglowodany ukryte oraz zjadamy dużo więcej, niż wynosi nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Jak powinna wyglądać właściwa dieta ketogeniczna i co robić żeby schudnąć 5 kg stosując dietę keto?

Keto jadłospis dla początkujących – co jeść, a czego unikać?

Podstawą diety ketogenicznej jest maksymalne ograniczenie spożywanych węglowodanów. To właśnie one są najszybszym źródłem energii dla organizmu. Jeśli przestaniemy ich dostarczać, ciało będzie szukać innego źródła energii i tym sposobem właśnie wprowadzi się w stan ketozy, w którym nie tylko się chudnie. Ketoza ma też pozytywny wpływ na wygląd włosów, skóry i paznokci oraz przede wszystkim na samopoczucie. Dzięki ketozie można pozbyć się między innymi problemów z trądzikiem. Przekonaj się jak powinien wyglądać właściwy jadłospis keto.

Menu bez węglowodanów – jak powinno wyglądać?

Zaletą diety ketogenicznej jest to, że można na niej jeść do syta i chudnąć. Należy jednak zrezygnować z pewnych produktów. Unikać trzeba przede wszystkim pieczywa i to nie tylko białego, ale także żytniego. Po zakończeniu okresu adaptacji do diety keto można jednak sięgnąć po zamienniki zwykłego chleba i bułek. Keto pieczywo jest dostępne w wielu sklepach ze zdrową żywnością, da się je także upiec samodzielnie.

Oprócz pieczywa wykluczyć należy z diety makarony oraz niektóre kasze, czyli produkty zawierające węglowodany i charakteryzujące się wysokim IG. Jeśli chodzi o makarony, to istnieje wiele zamienników. łatwo zrobić makaron z różnych warzyw, między innymi z cukinii. Dużą popularnością cieszy się również makaron konjac, który ma nie tylko znikomą ilość węglowodanów, ale też kalorii, przez co doskonale sprawdzi się na diecie redukcyjnej.

Na diecie ketogenicznej dozwolone są za to mięsa i wędliny w dowolnych ilościach. Podroby, pasztety, boczek, dobrej jakości nabiał, a także jajka. Oczywiście nie znaczy to, że dieta keto nie nadaje się dla wegetarian! Będąc wege, opieramy swoje menu keto na warzywach i niektórych owocach, głównie jagodowych.

Co zrobić, aby przyśpieszyć chudnięcie na diecie ketogenicznej?

Na diecie keto da się schudnąć jeszcze szybciej, jeśli wprowadzimy do swojej codzienności choćby minimalną aktywność fizyczną. Dobrym sposobem jest również post IF, czyli jadanie posiłków w określonych oknach żywieniowych i poszczenie przez resztę doby. Najpopularniejszym sposobem na IF jest post 8:16, czyli jemy przez 8 godzin, a przez 16 zachowujemy post.

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2022 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone