SŁUCHAJ ONLINE
MENU
MATERIAŁ SPONSOROWANY

4 błędy popełniane w tworzeniu lejków sprzedażowych

fot. mat. sponsorowane

Lejek sprzedażowy może przynieść Twojej firmie konkretne korzyści. Jego stworzenie to przede wszystkim szansa na zwiększenie sprzedaży, pod warunkiem, że lejek będzie umiejętnie zaprojektowany i zarządzany. W tym artykule wyjaśnimy, jakie błędy mogą negatywnie wpływać na skuteczność lejka i dlaczego zdecydowanie należy ich unikać tworząc własny schemat.

Zbyt silny przekaz reklamowy lub jego brak

Sposób oddziaływania na konsumentów znajdujących się na poszczególnych etapach lejka musi być dostosowany do określonego etapu procesu podejmowania decyzji zakupowej. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim – umiejętne zarządzanie przekazem reklamowym. Jeśli w początkach interakcji z Twoją oferta użytkownik zostanie zasypany komunikatami marketingowymi, może poczuć się poirytowany i zniechęcony. Bardzo ważne jest więc, żeby działania jakie podejmujesz dostosować do aktualnych potrzeb potencjalnego klienta. Dużym problemem może być również całkowity brak przekazu reklamowego, który mógłby zachęcić odbiorcę do ostatecznego kroku, czyli sfinalizowania transakcji. W związku z tym, dobór komunikatów to kwestia wysoce indywidualna, wymagająca od Ciebie dużego wyczucia. Na szczycie projektowanego lejka sprzedażowego podstawowe znaczenie ma budowanie świadomości marki, dlatego w pierwszej kolejności postaraj się pokazać swoją firmę jako grupę specjalistów w danej dziedzinie, dysponującą niezbędną wiedzą oraz kwalifikacjami, korzystając, na przykład, z tematycznych wpisów blogowych.

Brak kontroli nad funkcjonowaniem lejka

Raz zaprojektowany lejek sprzedażowy nie może być pozostawiony samemu sobie. Dlaczego? Brak kontroli jest w stanie doprowadzić do sytuacji, w której nie zauważysz, że stworzony schemat przestaje pasować do potrzeb Twojej grupy docelowej. W związku z tym, konstrukcja lejka musi być regularnie sprawdzana. Rynek się zmienia, oczekiwania konsumentów również, dlatego lejek stworzony rok temu dzisiaj nie musi być aktualny. Poza tym, zwróć uwagę na to, że brak kontroli nie pozwoli również na wskazanie momentów, w których konsumenci dotychczas zainteresowani Twoją ofertą jednak rezygnują z zakupów. Możliwość zidentyfikowania problemów to jedna z podstawowych zalet, jakie zapewniają lejki sprzedażowe – dzięki temu możesz wdrożyć zmiany, które zachęcą potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich produktów lub usług.

Brak opieki posprzedażowej

Klient kupił Twój produkt? Świetnie! Teraz czas na ruch z Twojej strony – podziękuj mu za pomocą wiadomości e-mail, dołącz darmową próbkę innych towarów, jakie masz w swoim asortymencie itp. Nie zostawiaj konsumenta samemu sobie, pokaż mu, że rzeczywiście doceniasz fakt, że ostatecznie zdecydował się na skorzystanie z Twojej oferty. To bardzo miły gest, który może pozytywnie wpływać na sposób postrzegania firmy.

Brak właściwego zarządzania leadami

Nie każdy pozyskany przez Ciebie w początkowej fazie lejka lead będzie leadem gorącym, dlatego na tym etapie podstawowe znaczenie ma właściwe zarządzanie zebranymi danymi kontaktowymi. Inaczej należy oddziaływać na konsumenta, który właściwie jest już zdecydowany na skorzystanie z proponowanej oferty i potrzebuje tylko ostatecznego bodźca do zakupu, a inaczej musisz prowadzić interakcję z użytkownikiem, którego zainteresowanie Twoją oferta jest bardzo „letnie” i który nie zamierza w najbliższym czasie podjąć akcji zakupowej. Nie oznacza to jednak, że leady niegotowe do zakupów są leadami, które nie mają dla Ciebie żadnej wartości. Wręcz przeciwnie! Po pierwsze, prowadząc odpowiednią komunikację, w wielu przypadkach będziesz w stanie ostatecznie przenieść takich konsumentów na kolejne etapy lejka sprzedażowego. Po drugie, nawet jeżeli nie zdecydują się na zakup, istnieje szansa, że w przyszłości, kiedy będą potrzebowali konkretnego produktu lub usługi, przypomną sobie o Twojej ofercie.

NAJNOWSZE INFORMACJE
RADIO DLA CIEBIE
  • Warszawa: 101 FM
  • Ostrołęka: 100,8 FM
  • Ostrów: 87,6 FM
  • Płock: 101,9 FM
  • Radom: 89,1 FM
  • Siedlce: 103,4 FM
  • DAB+
PUBLICYSTYKA
MUZYKA


wydanie online:
nm@rdc.pl

© 2021 Polskie Radio S.A. Radio Dla Ciebie
Wszelkie prawa zastrzeżone