Zapraszamy do audycji ludzi, którzy mieli odwagę, inwencję i upór działać inaczej niż dyktowała im tradycja i otoczenie. Są wśród nich zarówno postaci z pierwszych stron gazet, jaki i zwykli Nowakowie i Kowalscy, którzy robią rzeczy niezwykłe i nie są szerzej znani poza swoim środowiskiem. Punktem wyjścia rozmów najczęściej bywają aktualne wydarzenia i problemy, ale prowadzący chętnie zagłębia się też w przeszłość.
Odcinki podcastu (1472)
„Żeby to miało ręce i kopyta” | Aga Rasmus i Peter Łyczkowski
Aga Rasmus i Peter Łyczkowski o słuchowisku architektonicznym dla „Żeby to miało ręce i kopyta”, czyli o dwóch kozach mieszkające w Służewskim Domu Kultury.
O miejscu, jakie w (pop)kulturze zajmuje filmowy Potop
O miejscu, jakie w (pop)kulturze zajmuje filmowy Potop – odpowiedzi szukał reżyser Łukasz Czajka , autor filmu dokumentalnego Potop. Postscriptum (2024). Dokument, przygotowany w koprodukcji FINA, to opowieść o powstawaniu superprodukcji Hoffmana, wykorzystujący liczne archiwalia i przeplatany wspomnieniami twórców. Premiera filmu miała miejsce na trwającym Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.
Dramat “Deszcz” Mirona Białoszewskiego na scenie Teatru Królewskiego
Odnalezione w ubiegłym roku, nie wystawiane dotąd dramaty Mirona Białoszewskiego, trafią na deski Teatru Królewskiego dzięki współpracy Teatru Malabar Hotel oraz Muzeum Łazienek Królewskich.
Gośćmi audycji byli: Katarzyna Szumlas, producentka i Marcin Bartnikowski, reżyser i aktor spektaklu, Teatr Malabar Hotel
Żyrardowianin Maciej Klociński, jest autorem ksiązki "Orkiestra uliczna z Chmielnej". To pierwsza taka publikacja prezentująca zarys dziejów Orkiestry z Chmielnej. Historia zespołu, działalności muzyków, funkcjonowania audiosfery od dwudziestolecia międzywojennego po współczesność została ujęta w szczególnym kontekście przeobrażającej się Warszawy.
Wystawa „»Ty i Ja«. Lajfstajlowy magazyn z Peerelu” w Domu Spotkań z Historią
Wystawa „»Ty i Ja«. Lajfstajlowy magazyn z Peerelu” w Domu Spotkań z Historią jest pierwszą tak obszerną prezentacją fenomenu czasopisma, które wbrew polityce zaciskania pasa prezentowało styl życia europejskiej klasy średniej.
Gościem audycji była Julia Libera, współkuratorka wystawy.