Jest sprawa

Jest sprawa: wykluczenie kolejowe na Mazowszu cz. II

  • Elżbieta Uzdańska

  • 17.09.2019
  • 25 min 37 s

Krótki opis odcinka

Mieszkańcy mazowieckich gmin Zaręby Kościelne i Szulborze Wielkie, położonych wzdłuż linii kolejowej Warszawa - Białystok, od dziesięciu lat są odcięci od kolei. W odpowiedzi na problem wójtowie gmin bezskutecznie zwracali się do Marszałka Mazowsza o wydłużenie z Małkini pociągów Kolei Mazowieckich. Fundacja Nowe Spojrzenie komentuje, że spółki kolejowe zasłaniają się pracami modernizacyjnymi twierdząc, że wydłużenie pociągów z Małkini w kierunku Czyżewa jest niemożliwe, z powodu przebudowy linii. Czy mieszkańcy wykluczonych miejscowości doczekają się transportu kolejowego? Czy problem jest do rozwiązania? Jak obecnie wygląda sytuacja wykluczenia komunikacyjnego na Mazowszu? O sprawie mówili goście Elżbiety Uzdańskiej: Piotr Figiel - Fundacja Nowe Spojrzenie dr Jakub Majewski - Prezes Fundacji ProKolej, ekspert rynku kolejowego Katarzyna Jędruszczak - zastępca dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Leszek Wiśniewski - ekspert ds. planowania przestrzennego i transportu, Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze Magdalena Prządka-Głodek - kierownik transportu kolejowego w Departamencie Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

Opis odcinka

Mieszkańcy mazowieckich gmin Zaręby Kościelne i Szulborze Wielkie, położonych wzdłuż linii kolejowej Warszawa - Białystok, od dziesięciu lat są odcięci od kolei. W odpowiedzi na problem wójtowie gmin bezskutecznie zwracali się do Marszałka Mazowsza o wydłużenie z Małkini pociągów Kolei Mazowieckich. Fundacja Nowe Spojrzenie komentuje, że spółki kolejowe zasłaniają się pracami modernizacyjnymi twierdząc, że wydłużenie pociągów z Małkini w kierunku Czyżewa jest niemożliwe, z powodu przebudowy linii. Czy mieszkańcy wykluczonych miejscowości doczekają się transportu kolejowego? Czy problem jest do rozwiązania? Jak obecnie wygląda sytuacja wykluczenia komunikacyjnego na Mazowszu? O sprawie mówili goście Elżbiety Uzdańskiej: Piotr Figiel - Fundacja Nowe Spojrzenie dr Jakub Majewski - Prezes Fundacji ProKolej, ekspert rynku kolejowego Katarzyna Jędruszczak - zastępca dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Leszek Wiśniewski - ekspert ds. planowania przestrzennego i transportu, Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze Magdalena Prządka-Głodek - kierownik transportu kolejowego w Departamencie Nieruchomości i Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

Kategorie:

OGÓLNY OPIS PODCASTU

Jest sprawa

Odcinki podcastu (2527)

  • Kończy się rok Stefana Starzyńskiego

    • 30.11.2023

    • 18 min 27 s

  • Polityka transportowa w Warszawie

    • 29.11.2023

    • 13 min 48 s

  • Kierunki rozwoju Warszawy

    • 29.11.2023

    • 31 min 38 s

  • Przemoc domowa. Dlaczego tak trudno ją zgłosić?

    • 28.11.2023

    • 18 min 02 s

  • Problemy osób niewidomych w Warszawie

    • 28.11.2023

    • 25 min 43 s

  • Jak chronić warszawskie bazarki?

    • 27.11.2023

    • 15 min 30 s

  • Kontrowersje wokół planów Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej na Bielanach

    • 27.11.2023

    • 27 min 32 s

  • Kłopoty z budową linii tramwajowej do Wilanowa

    • 23.11.2023

    • 23 min 20 s

  • O mieście 15-minutowym

    • 23.11.2023

    • 19 min 29 s

  • Spór o Strefę Czystego Transportu w Warszawie

    • 22.11.2023

    • 20 min 23 s

1
2
3
...
251
252
253