ZTM zapłacił milion złotych za dwie strony www. Specjaliści: przepłacił

  • 05.12.2019 19:07

  • Aktualizacja: 14:05 30.08.2022

Strona internetowa Zarządu Transportu Miejskiego została podzielona niedawno na dwa portale - jeden dla mieszkańców, drugi stricte urzędowy. Kosztowały one ponad milion złotych. Zdaniem informatyków, których poprosiliśmy o opinię w tej sprawie, ZTM przepłacił, biorąc pod uwagę fakt, że strony zostały napisane w darmowym programie WordPress. Dodatkowo - strony są narażone na ataki.

- Nie widać tam żadnych szczególnie skomplikowanych rozwiązań. Zauważamy tylko parę elementów w których potrzebna jest większa praca programistów - mówił specjalista od stron internetowych Marcin Krepat. - Najbardziej pracochłonną rzeczą jest zintegrowanie się z bazami danych dostawców - dodaje.

Specjalista krytykuje pod wątpliwość poddaje wybór programu, w którym strona została stworzona. - Jeżeli pisze się na zamówienie, to raczej unika się takich rozwiązań, a pisze się wszystko od początku - mówi Marcin Krepat, specjalista od stron internetowych. - Z jednej strony ten WordPress jest rozwiązaniem najbardziej popularnym, niemniej jednak jest też najbardziej narażony na ataki - dodaje.

ZTM za stworzenie dwóch nowych stron internetowych zapłacił ponad 1 mln zł, jednak w umowie zawarte jest też utrzymywanie ich do końca 2022 roku. - To nie jest jakaś wielka praca, to pięć minut dziennie - mówi Krepat.

Zdaniem kilku informatyków z którymi się skontaktowaliśmy, takie dwie strony wraz z ich utrzymaniem można by stworzyć za maksymalnie od 100 do 400 tysięcy zł.

Źródło:

RDC

Autor:

Adam Abramiuk/PL